Ecologistes en Acció de Catalunya considera que en el Dia Mundial de l'Aigua d'enguany no hi ha res a celebrar perquè, tot i que el Juliol de 2010 la ONU va declarar l'aigua potable i el sanejament com un dret humà, a hores d'ara aproximadament 884 milions de persones no tenen accés a l'aigua potable, més de 2.600 milions de persones no tenen accés al sanejament bàsic i cada any moren aproximadament 1,5 milions de nens per enfermetats relacionades amb l'aigua i el sanejament. D'altra banda, tenim informació que inexplicablement la Unió Europea pretén eliminar el Dret Humà a l'aigua i el sanejament dels textos de negociació a Rio + 20.

A més a més, Ecologistes en Acció denúncia com de forma evident s'incompleixen a Catalunya els principals objectius de la Directiva Marc d'Aigua, d'aconseguir el bon estat de les masses d'aigua per al 2015 i fomentar la participació ciutadana. També mostrem la nostra total oposició a les polítiques neoliberals de l'actual govern de Catalunya al pretendre privatitzar la gestió d'un bé que la llei d'aigües el considera un bé subordinat a l'interès general i que considera que forma part del domini públic estatal com domini públic hidràulic.

D'altra banda, Ecologistes en Acció de Catalunya dóna suport i participa en les mobilitzacions i actes que se celebraran a Catalunya per instar al govern a complir la Directiva Marc d'Aigua i a mantenir la gestió de l'aigua mitjançant empreses públiques. Les mobilitzacions es desenvoluparan a Barcelona (conca del Llobregat i Besòs), Tortosa (conca de l'Ebre) i Manlleu (Conca del Ter).

Llistat de movilitzacions previstes Dia Mundial Aigua a Catalunya:

Barcelona dijous 22 de març

A les 9,30 am , la Plataforma Aigua és Vida en suport als treballadors de l'Agència Catalana de l'Aigua farem una manifestació des de la Seu de l'ACA de Provença 260 a l'altra seu a Provença 204 reivindicant els llocs de treball i una gestió pública de l'aigua.

Els treballadors d'Aigües-Ter Llobregat es mobilitzaran a les 18.00 h a la plaça Sant Jaume per reivindicar la no privatizació d'Aigües Ter-Llobregat, la defensa dels llocs de treball i exigir aturar les retallades i la signatura del conveni col·lectiu.

A les 20 hores en la Sala Polivalent de l'Espai Jove de la Fontana (c/Gran de Gràcia 190, Barcelona) es celebrarà la Jornada “Ni a l'Amazònia, ni a Catalunya, ni enlloc: l'Aigua i l'Energia no són mercaderies” organitzat per ODG, Entrepobles, AlterNativa Intercanvi amb Pobles Indígenes – CODPI, Ecologistes en Acció, Setem-Catalunya, A.Araguaia amb el Bisbe Casaldàliga, ESF, Xarxa per una Nova Cultura de l'Aigua, CEAM, Realitzadors del Documental «A Margem do Xingu. Vozes ñao consideradas».

Tortosa dijous 22 de març

A la conca de l'Ebre, la Plataforma de Defensa de l'Ebre realitza un acte a les 19 hores a la Plaça del Carrilet de Tortosa per refermar la seva oposició al transvasament de l'Ebre i del Segre cap a Barcelona i la conca sud mediterrània atès l'incompliment dels cabals ambientals de l'Ebre i dels perills de salinització, regressió i subsidència del Delta de l'Ebre.

Conca del Ter dissabte 24 de març

Finalment i per tancar els actes, el dissabte 24 de març, a Manlleu (conca del Ter) el Grup de Defensa del Ter presentarà el preocupant estat per contaminació de les fonts i pous, els quals dia a dia cada vegada són més contaminats.