Ecologistes en Acció de Catalunya és una xarxa de grups ecologistes i persones, constituïda legalment com a federació, que treballa per la defensa del Medi Ambient i per aconseguir una societat ecològicament sostenible. Forma part de la Confederació estatal Ecologistes en Acció, a la qual es vincula mitjançant un protocol de relacions específic, compartint els principis, el programa ambiental i el sistema de funcionament confederal.

Des de l'enfoc de l'ecologisme social considera que la crisi global deriva de l'actual model de producció i consum que impulsa la privatització i mercantilizació de tots els béns i recursos, generant més misèria i devastant el planeta. Per lluitar contra aquest model realitza campanyes de sensibilització i mobilització, denúncies públiques i legals contra aquelles actuacions que danyen el medi ambient, alhora que elabora alternatives concretes i viables en cadascun dels àmbits en els quals desenvolupa la seva activitat.

La Federació catalana s'estructura territorialment en base als grups locals que la conformen i temàticament a través de la coordinació en àrees de treball comú (Medi Marí, Agroecologia, Aigua, Energia, Residus, Natura i Biodiversitat, Contaminació atmotsfèrica, Globalització i Pau, Decreixement).

L'ecologisme social està vinculat a nombroses lluites sectorials i globals, i per tant considerem clau participar activament en xarxes amb moviments i organitzacions socials que lluiten per la justícia, la defensa dels drets humans i canvis en l'actual model econòmic neoliberal.

Memòria 2011