Castellano

Ecoloxistes n’Aición d’Asturies ha pedido a los 24 concejos asturianos, afectados por alguno de los permisos de búsqueda de hidrocarburos, que se posicionen en contra del la utilización de la fractura hidráulica.

Ante los permisos de búsqueda de hidrocarburos, que afectan a 24 concejos asturianos, muchos de los cuales conllevan la utilización de nuevas técnicas de Fractura Hidráulica, conocidas abreviadamente como fracking, y que están siendo fuertemente contestadas desde diferentes ámbitos, Ecoloxistes n’Aición d’Asturies ha pedido los concejos afectados, que se posicionen en contra del la utilización de la esa tecnología.

El desarrollo de estas técnicas en las zonas donde han sido empleadas hasta ahora ha generado numerosos problemas, que van desde la contaminación del agua potable hasta la aparición de movimientos sísmicos, pasando por una altísima ocupación y deterioro del entorno o de la aparición de problemas en la salud de los habitantes cercanos a los pozos, siendo numerosos los documentos que avalan estas preocupaciones; desde estudios científicos, que cuestionan la inocuidad de la Fractura Hidráulica, respecto a la salud humana y el medio ambiente, a territorios y estados que prohíben el uso de estas técnicas en sus jurisdicciones, con el ejemplo destacado de Francia que, por ley, ha prohibido la fractura hidráulica en su territorio. Es evidente que existe, a día de hoy, una fuerte controversia acerca de la utilización de estas técnicas debido a su peligrosidad.

Ante los numerosos problemas que está generando el empleo de esta técnica, y en prevención de que los mismos se puedan presentan en los municipios afectados, Ecoloxistes n’Aición d’Asturies ha pedido que se apruebe una moción que impida que se realice en los límites de cada municipio.

En la PROPUESTA DE RESOLUCIÓN, se pide que se incluya la exigencia de un estudio previo de impacto ambiental para todos y cada uno de los pozos de exploración que se planteen en el ámbito de actuación, y que se informe detallada y exhaustivamente de las afecciones a la contaminación de agua en sus acuíferos.

Que se inste al Consejo de Gobierno del Principado de Asturias, a convocar urgentemente una mesa sectorial en la que se invite a participar al Gobierno Asturiano, empresas promotoras, plataformas contrarias a la Fractura Hidráulica, organizaciones sociales, asociaciones conservacionistas y municipios afectados.

Que se solicite al Consejo de Gobierno del Principado de Asturias la realización de unas jornadas informativas abiertas, que expongan a la opinión pública los diferentes puntos de vista de administraciones, empresas y entidades y organizaciones conservacionistas.

Que se de traslado de la resolución al Presidente del Consejo de Gobierno del Principado de Asturias, a las Consejerías de (Fomento, Ordenación del Territorio y Medio Ambiente) y (Economía y Empleo), a los portavoces de los grupos políticos mayoritarios representados en estas instituciones, así como a la Comisión de Medio Ambiente de la Federación Asturiana de Concejos (FACC)

Ecoloxistes n’Aición d’Asturies pide a los ayuntamientos, que, en consecuencia con el posicionamiento en contra del Fractura Hidráulica, se manifieste una posición activa con la declaración de de los municipios como “Municipio Libre de Fracking”

La solicitud se ha enviado a los siguientes ayuntamientos: ALLER, BIMENES, CABRANES, CARREÑO, COLUNGA, LLANGREU, LLAVIANA, LLENA, MIERES, MORCÍN, NAVA, NOREÑA, PARRES, PILOÑA, QUIROS, RIBERA DE ARRIBA, RIOSA, SAN MARTÍN R. AURELIO, SARIEGU, SIERO, SOBRESCOBIU, UVIEU, VILLAVICIOSA, XIXÓN

Asturianu

Piden a los conceyos afectaos, que s’asitien en contra de la fractura hidráulica

Ecoloxistes n’Aición d’Asturies pidió a los 24 conceyos asturianos, afectaos por dalgún de los permisos de busca d’hidrocarburos, que s’asitien en contra del la usu de la Fractura Hidráulica.

Ante los permisos de busca d’hidrocarburos, qu’afecten a 24 conceyos asturianos, munchos de los cualos traen l’usu de nueves técniques de Fractura Hidráulica, conocíes abreviadamente como “FRACKING”, y que tán siendo fuertemente contestaes dende distintos ámbitos, Ecoloxistes n’Aición d’Asturies pidió los conceyos afectaos, que s’asitien en contra del l’usu de esa tecnoloxía.

El desenvolvimientu d’estes técniques nes zones onde fueron emplegaes hasta agora xeneró numberosos problemes, que van dende la contaminación de l’agua potable hasta l’apaición de movimientos sísmicos, pasando por una peralta ocupación y deterioru de la redolada o de l’apaición de problemes na salú de los habitantes cercanos a los pozos, siendo numberosos los documentos que respuenden por estes esmoliciones; dende estudios científicos, que cuestionen la inocuidad de la Fractura Hidráulica, al respective de la salú humana y el mediu ambiente, a territorios y estaos que prohiben l’usu d’estes técniques nes sos xurisdicciones, col exemplu destacáu de Francia que, por llei, prohibió la Fractura Hidráulica nel so territoriu. Rescampla qu’esiste, a día de güei, un fuerte discutiniu alrodiu del usu d’estes técniques por cuenta de la so peligrosidá.

Ante los numberosos problemes que ta xenerando l’empléu d’esta técnica, y en prevención de que los mesmos puédanse presenten nos conceyos afectaos, Ecoloxistes n’Aición d’Asturies pidió que s’apruebe una moción que torgue que se realice nes llendes de cada conceyu.

Na PROPUESTA DE RESOLVIMIENTU, pídese que s’incluya la esixencia d’un estudiu previu d’impactu ambiental pa toos y cada unu de los pozos d’esploración que se plantegen nel ámbitu d’actuación, y que s’informe detallada y exhaustivamente de les afecciones a la contaminación d’agua nos sos acuíferos.

Que s’encamiente al Conseyu de Gobiernu del Principáu d’Asturies, a convocar urxentemente una mesa sectorial na que se convide a participar al Gobiernu Asturianu, empreses promotores, plataformes contraries a la Fractura Hidráulica, organizaciones sociales, asociaciones conservacionistas y conceyos afectaos.

Que se solicite al Conseyu de Gobiernu del Principáu d’Asturies la realización d’unes xornaes informatives abiertes, qu’espongan a la opinión pública los distintos puntos de vista d’alministraciones, empreses y entidaes y organizaciones conservacionistas.

Que se de treslláu del resolvimientu al Presidente del Conseyu de Gobiernu del Principáu d’Asturies, a les Conseyeríes de (Fomentu, Ordenación del Territoriu y Mediu Ambiente) y (Economía y Empléu), a los voceros de los grupos políticos mayoritarios representaos nestes instituciones, y a la Comisión de Mediu Ambiente de la Federación Asturiana de Conceyos (FACC)

Ecoloxistes n’Aición d’Asturies pide a los conceyos, que, en consecuencia col allugamientu en contra de la Fractura Hidráulica, manifiéstese una posición activa cola declaración de de los conceyos como “Conceyu Llibre de Fracking”

La solicitú unvióse a los siguientes conceyos:AYER, BIMENES, CABRANES, CARREÑO, COLUNGA, LLANGREU, LLAVIANA, LLENA, MIERES, MORCÍN, NAVA, NOREÑA, PARRES, PILOÑA, QUIROS, LA RIBERA, RIOSA, SAN MARTÍN R. AURELIO, SARIEGU, SIERO, SOBRESCOBIU, UVIEU, VILLAVICIOSA, XIXÓN