Jornades [des]Banka
En Barcelona
Del 26 d’abril de 2013 / 16:00
al 27 d’abril de 2013

Els dies 26 i 27 d'abril organitzem les primeres jornades [des]Banka per tal de començar el camí cap a un Front ciutadà contra el poder financer.

Des de desBanka volem oferir una possibilitat de trobada a totes aquelles persones i col·lectius que aposten per alternatives justes, ètiques, socials i democràtiques al poder financer actual. Aquesta és la pretensió de les Jornades: reunir voluntats, complicitats i convergències que facin possible la unitat i la participació popular per tal d'aconseguir una alternativa social i autènticament democràtica a aquest sistema injust i caducat.

Ocuparem dos espais diferents: les Cotxeres de Sants i el Casinet d'Hostafrancs. Als diferents espais es simultanejaran intervencions de persones representants de diferents moviments socials que venen lluitant des de fa temps en les seves respectives àrees contra aquest poder.

Gent de la PAH, EstafaBanca, Plataforma per l'Auditoria Ciutadana del Deute, Cooperativa Integral Catalana, Coop57, Fiare, Plataforma per la Banca Pública, Plataforma para la Nacionalización de las Cajas de Ahorros, Ecologistes en Acció, Centre Delàs d'Estudis per la Pau, Alternativas Económicas, Attac…

I experts i activistes com Ada Colau, Agustí Colom, Antoni Domènech, Miren Etxezarreta, Itziar González, Carlos Jiménez Villarejo, Arcadi Oliveres, Albert Recio, Jordi Roca o Esther Vivas, entre d'altres.

Conclourem amb una gran Assemblea perquè parli, s'organitzi i s'involucri la veu de la ciutadania que és la que el poder ha de sentir cada cop amb més força.

Taules

Abusos bancaris. Falta de regulació, cost social i econòmic dels excessos bancaris i pràctiques abusives (hipoteques, preferents…). Ponents: Carlos Bugallo (Plataforma Valenciana per la Banca Pública), Eva Corredoira (Plataforma d'Afectats per la Hipoteca), Diego Herrera (Plataforma Estafa Banca Mataró), Andreu Missé (revista Alternativas Económicas).

Banca ètica. Alternatives a la banca tradicional: banca ètica i cooperativa.
Ponents: Matilda García (cooperativa de crèdit CASX), Eulàlia Reguant (Fiare), Xavi Teis (COOP57)

Banca pública. Per què és necessària una banca pública, de quina mena i com fer-la. Ponents: Agustí Colom (Profesor de economía UB), Carlos Sánchez Mato (ATTAC i Plataforma por la Nacionalización de las Cajas), Juan Sotres (ATTAC i Plataforma por la Nacionalización de las Cajas)

Criminalitat financera. Crims del poder financer: més impunitat que càstig.
Ponent: Carlos Jiménez Villarejo

Deute. La crisi del deute: d'on venim i a on anem? Ponents: Sergi Cutillas (Plataforma per l'Auditoria Ciutadana del Deute), Inés Marco (Observatori del Deute en la Globalització i Plataforma per l'Auditoria Ciutadana del Deute), Gemma Tarafa (Observatori del Deute en la Globalització i Plataforma per l'Auditoria Ciutadana del Deute).

Banca: inversions criminals. Què fa la banca tradicional amb els nostres diners? Com a exemple, dos tipus d'inversions criminals: especulació alimentària i armament. Ponents: Esther Vivas (Universitat Autònoma de Barcelona), Pere Ortega (Centre Delàs).

L'Europa de l'Euro. Construcció de la Unió Europea, situació actual i perspectiva econòmica i social. Ponents: Antoni Domènech (Universitat de Barcelona), Miren Etxezarreta (Universitat de Barcelona), Albert Recio (Universitat Autònoma de Barcelona)

Ecologia i finances. Com afecta el poder financer al nostre medi ambient; ecologisme social i poder financer: casos Caixabank i Bárcenas. Ponents: Jordi Roca (Universitat de Barcelona), Maria García (Ecologistes en Acció de Catalunya).