Concentració Stop Suciedad Nuclear Española

Després de Fukushima
Stop SUciedad Nuclear Española

25 de setembre
Davant Teatre Fortuny 20:30 h.
Concentració per rebre a la «SUciedad Nuclear Española» que assistirà a un concert en aquest teatre

Els dies 25, 26 i 27 de setembre la Sociedad Nuclear Española (SNE) celebra la seva 39ena reunió anual a la ciutat de Reus, Baix Camp. La SNE és una entitat que promou la tecnologia nuclear a l'Estat espanyol i està formada per nombroses empreses i entitats diverses, com ara Endesa, Iberdrola, Gas Natural Fenosa, Areva, Acciona, Ciemat, SGS, Cespa, Tecnalia… i un llarg etc.

Des dels moviments socials i ecologistes s'ha organitzat un seguit d'activitats per recordar i mostrar el rebuig social que genera la indústria nuclear a la societat catalana i d'arreu del món.

Aquests moviments entenen que després de l'accident de Fukushima, no té sentit el seguir utilitzant la energia atòmica per generar electricitat i que el que ha de fer la SNE és reconvertir la seva activitat per encarar-la cap al desmantellament d'unes instal·lacions perilloses i obsoletes apostant a la vegada decididament per les energies netes i renovables. La SNE ve a treure pit precisament a Catalunya, a on es concentren la gran part de centrals nuclears de l'estat amb reactors que superan la seva vida útil i amb continues averies. El seu únic objectiu, continuar fent beneficis a costa de la salut i la seguritat de la ciutadania.

Grups organitzadors: Ateneu Roig Cambrils, Casal Despertaferro, CGT-Baix Camp, CUP-Reus, Ecologistes en Acció de Catalunya, Enginyeria Sense Fronteres-Tarragona, Grup Antinuclear de les Comarques Gironines, GEPEC, ICV-Reus, Som Energia, TLN-100% Renovables.

Grups que donen suport: ICV, CUP, ERC, Grup de Científics i Tècnics per un Futur no Nuclear, DEPANA, Sunsystems, Sanación Planetaria, Can Mas Deu, CRIC, Entrepobles, Associació Naturalistes de Girona, Associació Salud i Agroecologia, Eurosolar, Joves d'Esquerra Verda, Circutor, Associació per la Protecció del Medi Ambient (APMA), Cristianos i Cristianas de base de Madrid, Ekologistak Martxan Bizkaia, CGT de Catalunya, Ecologistas en Acción de Almería, Ecologistas en Acción de Valladolid, Ecologistas en Acción de Castilla y León, Les Agulles-Ecologistes en Acció, Ecologistes en Acció de Barcelona, Els Verds Esquerra Ecologista, Dia de la Terra, Alternativa Verda, Coordinadora per a la Salvaguarda del Montseny, Asociació d'Alumnes i Ex-alumnes de Dret Ambiental de Tarragona (AAEDAT), IAEDEN