Jornada d’Autoproducció solar
En Barcelona
Del 23 de novembre de 2013 / 10:00
al 23 de novembre de 2013

Jornada d'Autoproducció solar i campanya de kits rebels

En aquesta jornada dirigida als socis i sòcies de la cooperativa Som Energia però també oberta al públic s'explicarà com afecten les actuacions recents del Govern envers l'autoconsum, com funciona un kit fotovoltaic i com pots instal·lar-te'l a casa teva. Aquest acte forma part del segon cicle d'Autoformació Emancipació Energètica i està dins de la Campanya de Desobediència Solar de Som Energia.

Data: Dissabte 23 de novembre de 10:00 – 14:00 h.
Lloc: Nau Ivanow. c/ Hondures, 28-30. Barcelona

Convoca: Grup Local de Som Energia Barcelona

Programa:

10:00-10:10. Presentació 2n Cicle d'Autoformació i Jornada (Sara Gutiérrez, Grup Local Bcn).

10:10-11:00. Presentació tecnologia i com escollir la potència del nostre kit (Arnau Alarcón, Grup Local Bcn).

11:00-11:40. Aspectes Legals: marc legal actual, com ens afectarà la “Ley del Sector Eléctrico” i el RD d'autoconsum si s'aproven, possibles incompatibilitats amb el Dret Europeu i com enfoquem la desobediència desde Som Energia (Dolors Clavell, advocada, Grup Local Bcn i Consell Rector Som Energia; i Daniel Pérez, advocat i Grup Local Bcn).

11:40-12:00. Força i condicions de la desobediència civil (Martí Olivella, objector del 75, Nova- innovació social).

12:00-12:20. Pausa cafè (servei de bar).

12:20-12:40. Campanya d'autoproducció solar de Som Energia, alternatives de participació i col·lectius afins (Irène Buonocore, Grupo Local Bcn).

12:40-13:30. Kits solars de la campanya: producció anual, CO2 estalviat i retorn inversió, com instal·lar-lo i productes complementaris (Moisés Martínez, Azimut 360).

13:30-14:00. Torn obert de preguntes.

Amb la col·laboració de Ecologistes en Acció, membre de la Xarxa per la Sobirania Energètica.