La Iniciativa Ciutadana Europea «El Dret a l'Aigua i al Sanejament com a Dret Humà», recolzada per 1.884.790 persones ciutadans europeus, arriba avui 17 de febrer, a la Comissió Europea i al Parlament Europeu on es realitzarà una audiència pública. Aquest és el següent pas després d'un intens treball d'informació i recollida de signatures de multitud de moviments i organitzacions socials i sindicals.

Després de gairebé dos anys de mobilització ciutadana a nivell europeu impulsat per diversos moviments nacionals i internacionals, la primera Iniciativa Ciutadana Europea presenta a les/us eurodiputades/us i al vicepresident de la Comissió Europea Maroš Šefčovič , els seus objectius d'implementar el dret humà a l'aigua i al sanejament en la legislació europea.

PDF - 287.1 kB
ICE El agua es un derecho humano

L'audiència és una oportunitat de convèncer al Parlament Europeu de la importància d'engegar aquestes propostes en la legislació europea i de mostrar l'ampli suport a aquest dret en el si de la UE, en defensa de l'accés universal a l'aigua potable i contra la liberalització dels serveis relacionats amb el proveïment de tan imprescindible element.

Des de la Xarxa Aigua Pública (RAP) i altres moviments socials seguirem en alerta en les múltiples lluites locals, nacionals i internacionals perquè aquest sabotatge social es concreti en una legislació que protegeixi els interessos de la ciutadania.

Red Agua Pública – RAP, Asamblea Paz-Fama-Vistabella/Ciudadanos por el Derecho a la Ciudad (Murcia), Asociación Española de Operadores Públicos de Abastecimiento y Saneamiento – AEOPAS, Attac, Coordinadora en Defensa de la Gestión Pública del Agua en Jerez, Coordinadora Provincial contra la Privatización del Agua en Cádiz, Ecologistas en Acción, Federación española de Ingeniería Sin Fronteras, Marea Azul del Sur, Plataforma Aigua és vida (Catalunya), Plataforma Apemsa no se vende (Puerto de Santa María), Plataforma contra la especulación urbanística y medioambiental de Candeleda, Red Agua Pública de Aragón – RAPA