El pacte CIU-PSC per tirar endavant Barcelona World mostra el poder del capital financer-especulatiu a la política catalana

Mentres ahir el poble es mobilitzava per defensar el territori a l’Ebre contra el Pla Hidrològic de conca de l’Ebre, a pocs quilòmetres d’allí, a la Torre del Pretori de Tarragona, se signava l’acord de CIU i PSC per tirar endavant amb el projecte Barcelona World a la Costa Daurada.

Per a Ecologistes en Acció de Catalunya, l’acte d’ahir va ser una representació clara de quin és el país que defensen el president de la Generalitat, Artur Mas (CiU), y el líder del PSC, Pere Navarro; que no han perdut un segon per aparcar les seves diferències i sotmetre la democràcia als interessos especulatius de la promotora d’inversions Veremonte i la Caixa.

L’organització denuncia que darrere de ¨l’interès de país i l’excepcionalitat¨amb els que es tracta de presentar aquest projecte, el que es torna a retratar és un govern decidit a privatitzar i desprotegir el medi natural comú en funció d’interessos particulars i certs privilegis. Eurovegas, l’oulet de Viladecans, El Bulli Fundation i ara Barcelona World són exemples que indiquen una clara política que tracta de reeditar el mateix vell model privatitzador i especulador amb el territori que ens ha portat a la crisi actual. La incapacitat de reorientar el model econòmic cap a un sistema productiu que posi en el centre a les persones i el respecte pel medi ambient es manifesta en els intents desesperats per part d’aquest govern d’agafar-se al ¨ferro roent¨ de qualsevol projecte megalòman, que garanteixi titulars de premsa i vagues promeses d’ocupació.

L’organització denuncia que es vulgui vendre com un gran pacte per Catalunya el canvi d’una llei per via d’urgència per a la tramitació d’un projecte amb la més absoluta opacitat de cara a la ciutadania, com s’està denunciant des de Plataforma Aturem Barcelona World i des d’Ecologistes en Acció.

Ecologistes en Acció considera que la representació grandiloqüent d’ahir queda en la més gran i absurda comèdia teatral quan s’està negant a la ciutadania el dret més bàsic d’informació sobre el projecte, especialment en relació a l’operació i viabilitat financera, la seva justificació socioeconòmica i els impactes i destrucció territorial principalment sobre l’abastiment d’aigua, el consum d’energia,l’afectació sobre el medi natural i l’ocupació del litoral amb un desenvolupament urbanístic depredador i injustificable per la seva magnitud en un moment de crisi evident del sector de la construcció.

La Sociovergencia se alia para implantar la economia especulativa en Catalunya

El pacto CIU-PSC para sacar adelante Barcelona World muestra el poder del capital financiero-especulativo en la política catalana

Mientras ayer el pueblo se movilizaba para defender el territorio al Ebro contra el Plan Hidrológico de cuenca del Ebro, a pocos kilómetros de allí, en Torre del Pretori de Tarragona, se firmaba el acuerdo de CIU y PSC para sacar adelante el proyecto Barcelona World en la Costa Dorada.

Para Ecologistas en Acción de Cataluña, el acto de ayer fue una representación clara de cuál es el país que defienden el presidente de la Generalitat, Artur Mas (CiU), y el líder del PSC, Pere Navarro; que no han perdido un segundo para aparcar sus diferencias y someter la democracia a los intereses especulativos de la promotora de inversiones Veremonte y la Caixa.

La organización denuncia que detrás de ¨el interés de país y la excepcionalidad¨ con los que se trata de presentar este proyecto, lo que se vuelve a retratar es un gobierno decidido a privatizar y desproteger el medio natural común en función de intereses particulares y ciertos privilegios. Eurovegas, el oulet de Viladecans, El Bulli Fundation y ahora Barcelona World son ejemplos que indican una clara política que trata de reeditar el mismo viejo modelo privatizador y especulador con el territorio que nos ha llevado a la crisis actual. La incapacidad de reorientar el modelo económico hacia un sistema productivo que ponga en el centro a las personas y el respeto por el medio ambiente se manifiesta en los intentos desesperados por parte de este gobierno de cogerse al ¨clavo ardiente¨ de cualquier proyecto megalómano, que garantice titulares de prensa y vagas promesas de ocupación.

La organización denuncia que se quiera vender como un gran pacto por Cataluña el cambio de una ley por vía de urgencia para la tramitación de un proyecto con la más absoluta opacidad de cara a la ciudadanía, como se está denunciando desde Plataforma Aturem Barcelona World y desde Ecologistas en Acción.

Ecologistas en Acción considera que la representación grandilocuente de ayer queda en la más grande y absurda comedia teatral cuando se está negando a la ciudadanía el derecho más básico de información sobre el proyecto, especialmente en relación a la operación y viabilidad financiera, su justificación socioeconómica y los impactos y destrucción territorial principalmente sobre el abastecimiento de agua, el consumo de energía, la afectación sobre el medio natural y la ocupación del litoral con un desarrollo urbanístico depredador e injustificable por su magnitud en un momento de crisis evidente del sector de la construcción.