Dia de la Terra 2014
En Vall d’Uixó
Del 26 d’abril de 2014 / 19:00
al 26 d’abril de 2014

Dia de la Terra 2014

Dissabte que ve 26 d’abril a les 7 de la vesprada se celebrarà en la Vall d’Uixó, en els locals del Casal Jaume I, en el carrer Almenara, 11, l’acte del Dia de la Terra.

Organitzat un any més pel col•lectiu l’Arquet – Ecologistes en Acció de la Vall d’Uixó, en la seua desena edició en la nostra ciutat, està dedicat a la lluita antinuclear ja que a més coincidix que és el mateix dia 26 l’aniversari de la catàstrofe nuclear de l’accident de Txernòbil i anunci al seu torn de la marxa reivindicativa a Cofrents que es realitzarà des de Jalance en el mes de maig.

Poemes i cançons animaran la trobada, presentacions multimèdia, vídeos, lectures i càntics, amb diferents intervencions per part de les persones voluntàries que col•laboren un any més en este esdeveniment.

Per a esta edició 2014 del Dia de la Terra, a nivell local hem pres com a exemple la destrossa singular i irreversible d’una de les nostres muntanyes emblemàtiques i pròximes del nucli urbà de la Vall d’Uixó. Ens referim a la Il•lustració pròpia del Cartell anunciador on veiem l’intent d’urbanització de la muntanya del Sumet, entre el Carbonaire i Sant Josep: costes inversemblants i deteriorament ambiental visible, paisatge irreparable.

El Dia de la Terra és un dia celebrat en molts països del nostre entorn per a crear una consciència comuna als problemes de la superpoblació, la producció de contaminació, la conservació de la biodiversitat i altres preocupacions ambientals per a protegir la Terra.

Día de la Tierra 2014

El próximo sábado 26 de abril a las 7 de la tarde se celebrará en la Vall d’Uixó, en los locales del Casal Jaume I, en la calle Almenara, 11, el acto del Día de la Tierra.

Organizado un año más por el colectivo l’Arquet-Ecologistes en Acció de la Vall d’Uixó, en su décima edición en nuestra ciudad, está dedicado a la lucha antinuclear ya que además coincide que es el mismo día 26 el aniversario de la catástrofe nuclear del accidente de Txernòbil y anuncio a su vez de la marcha reivindicativa a Cofrents que se realizará desde Jalance en el mes de mayo.

Poemas y canciones animarán el encuentro, presentaciones multimedia, videos, lecturas y cánticos, con diferentes intervenciones por parte de las personas voluntarias que colaboran un año más en este evento.

Para esta edición 2014 del Día de la Tierra, a nivel local hemos tomado como ejemplo el destrozo singular e irreversible de una de nuestras montañas emblemáticas y próximas del casco urbano de la Vall d’Uixó. Nos referimos a la Ilustración propia del Cartel anunciador donde vemos el intento de urbanización de la montaña del Sumet, entre el Carbonaire y Sant Josep: cuestas inverosímiles y deterioro ambiental visible, paisaje irreparable.

El Día de la Tierra es un día celebrado en muchos países de nuestro entorno para crear una conciencia común a los problemas de la superpoblación, la producción de contaminación, la conservación de la biodiversidad y otras preocupaciones ambientales para proteger la Tierra.