L'acte va ser organitzat Plataforma Ciutadana de les Terres del Sénia amb la col.laboració de la Campanya pels 25 anys de l'accident de Vandellòs I, i va consistir en una jornada de treball sobre diversos temes relacionats amb la sobirania energètica, com per exemple la situació de les energies renovables amb els nous decrets del Govern Central i l'anomenada relocalització energètica per fer un ús més eficient de l'energia i més a prop de la ciutadania.

L'acte va comptar amb la participació de Jaume Castellà de Som Energia a les Terres de L'Ebre que va parlar del funcionament d'aquesta cooperativa energètica, Xavier Prats de la XSE a les comarques de Tarragona i el Camp, que ha fet un repàs a la greu situació de les energies renovables a l'Estat Espanyol, Pablo Cotarelo d'Ecologistes en Acció que ha explicat en que consisteix l'anomenada “relocalització” energètica i per concluir, va intervenir Joan Ferrando de la Plataforma Ciutadana per la Defensa de les Terres del Sénia, que va explicar com queda la situació del projecte de magatzematge de gas “CASTOR”, després de l'anunci recent de l'empresa majoritària del projecte renunciant a la seva concesió.

La jornada va comptar amb l'exposició sobre energia nuclear d'Ecologistes en Acció que ha estat editada amb el suport de la Campanya pel 25 aniversari de l'accident de Vandellòs I amb la finalitat de donar a conèixer l'actual situació d'aquesta energia.

En les properes setmanes, la XSE llançarà una campanya per ampliar la mobilització i participació de la ciutadania en suport dels seus objetivus i es realitzarà una nova jornada de treball a la ciutat de Tortosa, capital de les Terres de L'Ebre.