PDF - 1.4 MB
Catàleg Platges Verges

L’acte en el que s’han fet entrega dels guardons a les platges seleccionades ha tingut lloc avui a les 11h a l’Ajuntament d’Alcanar, i té com objectius valorar i felicitar des del punt de vista ecològic i de preservació del Medi, els esforços de municipis i entitats socials per mantenir les platges dels seus termes municipals amb el seu estat natural, protegides d’agressions tant urbanístiques com industrials.

L’acte de lliurament dels premis ha tingut la presència de varis alcaldes i regidors-regidores dels diferents municipis participants en aquesta V edició del guardó, així com també de les entitats conservacionistes que han participat en varis projectes de regeneració d’aquestes platges.

L’acte ha estat presidit per la regidora de Medi Ambient de L’Ajuntament d’Alcanar que ha participat com amfitrió de l’acte de lliurament d’ enguany i d’Eloi Nolla President d’Ecologistes en Acció de Tarragona i L’Ebre. Durant el mateix també s’ha donat a conèixer el catàleg de Platges Verges 2014 que Ecologistes en Acció ha elaborat amb motiu d’aquest V aniversari dels guardons.

Els municipis que han obtingut el guardó “Platges Verges” d’Ecologistes en Acció han estat:

• L’Ametlla de Mar amb 7 guardons a les platges del Torrent del Pi, Santes Creus, L’Estany Podrit, L’Illot, Port Olivet, Cala de la Llenya i Caleta del Cap de l’Àliga.
  • Tarragona amb 4 guardons a les platges de Cala Fonda, Calabecs-Roca Plana, Cala Jovera i Cala dels Capellans-Cala Romana
  • Deltebre amb 3 guardons a les platges de La Bassa de L’Arena, la Marquesa i la Punta del Fangar.
  • Alcanar amb 2 guardons a les platges de Timbes de Sòl de Riu i Aiguamoll de Sòl de Riu.
  • Viladecans amb 2 guardons a les platges de La Pineda de cal Francès la Platja del Remolar.
  • L’Ampolla 1 guardó per la Platja de Cala Maria
  • Creixell 1 guardó per la platja del Gorg de Creixell
  • Torredembarra 1 guardó per la platja dels Muntanyans
  • Vilanova i La Geltrú 1 guardó per la Platja Llarga de Vilanova.

Així mateix s’ha fet un reconeixement pels seus treballs de recuperació i preservació de la Platja Llarga de Tarragona a l’Ajuntament de Tarragona i a les Entitats Salvem la Platja Llarga, Associació Aurora i GATA. També a l’Ajuntament d’Altafulla, l’Ajuntament de Tarragona i a l’Associació Mediambiental La Sínia pel mateix concepte dels seus treballs a la Platja de Tamarit Platja d’Altafulla-El Vinyet. Per últim L’Associació Salvem el Gorg ha rebut un reconeixement per les seves tasques de preservació i recuperació de la Platja del Gorg de Creixell.