La Taula de l'Aigua de Terrassa ha presentat avui el Pacte Social de l'Aigua per Terrassa, un document que aposta pel reconeixement de l'aigua com un dret humà així com per la gestió pública, participativa i transparent de l'aigua, amb criteris de sostenibilitat i justícia social. A menys de 3 setmanes per les eleccions municipals, nombroses organitzacions socials i 9 forces polítiques l'han subscrit amb el compromís d'implementar-lo i integrar-lo en els seus respectius programes electorals.

Aquest document reforça la voluntat i el compromís polític per portar la gestió de l'aigua a Terrassa cap a la municipalització del servei un cop acabi la concessió actual amb Mina d'Aigües de Terrassa el 31 de desembre del 2016. Assegurant el dret humà a l'aigua com un bé comú, no mercantil, i la seva assequibilitat.

Per Ramon Clariana, de la Federació d'Associacions de Veïns i Veïnes de Terrassa i de la Taula de l'Aigua d'aquest municipi, “aquest Pacte engrana perfectament amb els moviments locals de lluita per la defensa de l'aigua, com el de Terrassa, on recuperarem la gestió de l'aigua el 2016”. A més ha afegit que «el moviment veïnal ha d'apostar per la municipalització de l'aigua perquè forma part de la lluita per la defensa dels drets socials del veïnat, i del bé comú».

Així mateix, Sonia Giménez, de la Taula de l'Aigua, ha destacat que “el Pacte recull les reivindicacions del moviment de l'aigua, havent-se també presentat a altres parts de l'Estat amb el suport de totes les forces polítiques a excepció de Ciutadans i el PP”. A Terrassa s'han adherit al Pacte Social de l'Aigua: com a forces polítiques, Terrassa en Comú, CUP, ERC, MES, EUiA, ICV, SI, Podem, Procés Constituent, destacant les absències de CiU, PSC i de nou Ciutadans i PP; Com a sindicats a Terrassa: CCOO, UGT, CGT, CNT i de caire veïnal, la FAVT i l» AAVV del segle XX.

El Moisès Subirana, d'Aigua és Vida, recorda l'èxit del Pacte Social de l'Aigua, arreu de l'estat, tant a nivell municipal com parlamentari, ja sigui a Madrid, Andalusia, País Vasc,.. i Catalunya. Això s'explica perquè la remunicipalització és cada cop més una realitat demostrant que les privatitzacions realitzades en el passat no han resolt les necessitats de la ciutadania, el que és ja una realitat a Europa cada cop ho és més a casa nostra.

La Taula de l'Aigua de Terrassa, està formada diferents entitats i organitzacions socials i persones a títol individual. Realitzarà el seguiment dels compromisos adquirits per les forces polítiques firmants del Pacte Social de l'Aigua per Terrassa per asegurar-ne la seva implementació a la ciutat. La signatura d'aquest Pacte forma part de la campanya de municipalització que la Taula de l'Aigua, juntament amb Aigua és Vida porta a terme i que pretén posar sobre la taula els beneficis i impactes que tenen els diferents models de gestió de l'aigua.

Totes les persones representants de les forces polítics presents han deixat palès el seu compromís en fer tot el què estigui al seu abast per implementar el contingut del Pacte, defensant la no mercantilització d'un bé comú com és l'Aigua, aconseguint-ho a través de municipalitzar la gestió de l'aigua a Terrassa. Els sindicats destaquen la necessitat de treballar en fomentar que la gestió pública pot conservar els llocs de treball de la plantilla de l'actual concessionària, ja que el sector privat s'esforça en intentar fer creure que només ells ho poden assegurar.

Firmen aquest Pacte: Aigua és Vida, Aliança Contra la Pobresa Energètica, Assemblea per a la Defensa dels Serveis Públics de Lleida, Associació Naturalista de Girona, Barcelona en Comú, Comissions Obreres, Confederació General del Treball, Confederació d'Associacions Veïnals de Catalunya, Candidatura d'Unitat Popular, Ecologistes en Acció, Enginyeria Sense Fronteres, Esquerra Republicana de Catalunya, Esquerra Unida i Alternativa, Federació d'Associacions de Veïns i Veïnes de Barcelona, Grup de Defensa del Ter, Iniciativa per Catalunya-Verds, Movimiento RED, Podem, Procés Constituent, Observatori del Deute en la Globalització, Plataforma de Defensa de l'Ebre, Som lo que Sembrem, Taula de l'Aigua de Terrassa i Xarxa per una Nova Cultura de l'Aigua