La Plataforma per la Qualitat de l'Aire, en la qual participa Ecologistes en Acció, valora molt positivament la realització demà del Simposi Europeu sobre qualitat de l'aire, soroll i efectes sobre la salut a les aglomeracions urbanes 2015, a on es presentaran els plans d'acció que estan desenvolupant ciutats com Berlín, Londres, París i Lombardia. Plans portats a terme amb determinació política i regulacions obligatòries que estan mostrant progressos en la lluita contra la contaminació. La situació a Catalunya és molt diferent, hem estat tres anys sense Pla d'actuació per a la millora de la qualitat de l'aire i les accions finalment aprovades no inclouen mesures efectives i d'obligat compliment com demanda la Plataforma al seu manifest.

El Simposi organitzat conjuntament per la Direcció General de Qualitat Ambiental, el Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental (CREAL) i l'Institut Global de Salut de Barcelona (ISGlobal) tractarà sobre les mesures per millorar la qualitat de l'aire i reduir el soroll ambiental que s'estan adoptant a les principals ciutats europees per complir la legalitat i les directrius de l'Agència Europea del Medi Ambient i l'Organització Mundial de la Salut. La jornada acabarà amb la presentació d'una Declaració per la qualitat de l'aire, la qualitat acústica i la salut.

La Plataforma per la Qualitat de l'Aire participarà en el Simposi i confia que serveixi per demostrar a les administracions catalanes i a la ciutadania que l'acció política és clau per transformar l'actual model insostenible que hi ha darrere les principals fonts de contaminació a Catalunya: el trànsit motoritzat de vehicles seguit de l'activitat industrial i del trànsit marítim i aeri.

Informació Simposi: http://mediambient.gencat.cat/ca/detalls/Noticies/20150605_European-symposium-air-quality