Aquest any se celebra a París la 21a Conferència de les Parts (COP21) de la Convenció Marc de les Nacions Unides pel Canvi Climàtic, on s'hauria d'arribar a un acord global i ambiciós per a solucionar la crisis climàtica i sistèmica a la qual ens enfrontem com a societat. Tot i la urgència, les propostes de reducció d'emissions fetes pels diferents països de cara a la cimera de París són del tot insuficients pel que fa a l'abandonament dels combustibles fòssils i a mantenir la temperatura del planeta per sota dels límits considerats segurs per a la humanitat.

El Moviment per la Justícia Climàtica és un conglomerat de persones a títol individual, entitats socials i ecologistes amb molts orígens i lluites diferents [1], que ens trobem en una preocupació comuna: la lluita contra el canvi climàtic. Ens hem trobat a causa de la importància de la cimera d'aquest desembre a París, però amb la idea que la nostra feina va molt més enllà: sabem que l'acord al qual s'arribi serà molt probablement insuficient, i el clima del planeta seguirà amenaçat i, amb ell, la vida tal com la coneixem. Pretenem crear un moviment que s'estengui pel territori català que presenti alternatives viables al model actual i que pressioni els nostres governs i representants perquè prenguin mesures radicals i necessàries. En el nostre manifest fundacional incloem les demandes que tenim en els 5 eixos que s'estan movent a nivell global per a la lluita contra el canvi climàtic.

Us convidem a participar i enfortir el moviment:

• Adherint la vostra organització i/o participant en el moviment, omplint aquest formulari
  • Si vols participar de forma individual pots enviar les teves dades de contacte en aquesta adreça: marcha29n@gmail.com

Anota aquestes dates per participar i difondre els dos grans events del moviment de cara a la COP21:

[1] Entitats i moviments:

• 350BCN
  • Associació de veïns Sant Andreu
  • Associació per la sobirania alimentària de Catalunya
  • Avaaz
  • Barcelona en Comú
  • Ecologistes en Acció
  • Ecoserveis