El veler d'Ecologistes en Acció «Diosa Maat» realitza durant els mesos de juliol i agost de 2007 una campanya en defensa de la mar Mediterrània, en la qual denuncia les nombroses agressions que pateix aquesta mar a causa del model de desenvolupament de la nostra societat.

Del 17 de juliol al 31 d'agost, el veler «Diosa Maat» visitarà diverses ciutats litorals d'Andalucía, Región de Murcia, País Valencià, Balears i Catalunya per sensibilitzar la població de la necessitat de conservar el nostre litoral i la biodiversitat marina, i denunciar les greus agressions que les administracions estan permetent o consentint, com és el cas de la destrucció de la costa mitjançant el desenvolupament urbanístic o la construcció d'infraestructures com ara dics i ports, la preocupant situació de les platges, la realització de vessaments sistemàtics a la mar Mediterrània, i també la sobrepesca de determinades espècies, especialment de la tonyina, la invasió de las meduses o la desaparició dels depredadors naturals.

A les ciutats que visitarà el veler d'Ecologistes en Acció, des de Cádiz fins a Barcelona, passant per Evissa i Mallorca, hi haurà exposicions públiques sobre la mar Mediterrània i les amenaces que pateix, s'organitzaran activitats educatives per a infants i majors, es podrà visitar el veler i es faran activitats de denúncia en les quals es reclamarà l'adopció de mesures a les administracions competents.

El «Diosa Maat» és un veler de 14 metres d'eslora decomissat l'any 2004 als seus propietaris anteriors per tràfic de drogues i que, al juny de 2005, l'Audiència Nacional va cedir a Ecologistes en Acció per a la seua utilització en campanyes de defensa del medi ambient; l'associació ecologista l'ha reparat, equipat i condicionat com a centre itinerant d'interpretació del mar.

MÉS INFORMACIÓ:

- CAMPANYA TONYINA