Tarragona: 5º aniversari de l’accident nuclear de Fukushima

5º aniversari de l’accident nuclear de Fukushima
Dia i hora: Dissabte 12 de març de 2016 a les 11,30h
Lloc: Platja de L’Almadrava del Municipi de L’Hospitalet-Vandellòs

“Han transcorregut cinc anys des que es va iniciar la catàstrofe de Fukushima, un control meticulós de la informació ha permès que la presència de Fukushima a l’agenda informativa sigui pràcticament inexistent, malgrat que cada dia les seves radiacions enverinen les aigües i l’atmosfera, els ecosistemes i les persones.

La societat japonesa, desarticulada per les polítiques aplicades des de la majoria governant, amb l’objectiu nacional de l’Olimpíada de Tòquio 2020, amb un augment de la reafirmació nacionalista davant països veïns, i en plena campanya per incrementar la seva presència internacional en assumptes econòmics i militars , és una societat profundament dividida; una part d’aquesta societat considera normal viure en un país amb nivells legals de radiació 20 cops superiors als establerts per a la resta del món, que s’apel·li a la solidaritat amb els pagesos per a que nens i joves consumeixin diàriament aliments que provenen de zones contaminades, que s’apliqui la censura informativa, i que s’ amenaci amb sancions de manera continuada.

Una part important de la societat japonesa, desconcertada, s’absté de participar en política i es limita als seus assumptes; una altra manifesta un suport incondicional a les directrius del govern i les empreses; una tercera s’implica en la resistència a aquest estat de coses, i moltes persones que tenen coneixements, contactes i recursos, abandonen discretament Japó i s’instal·len a l’estranger. Mentrestant, les malalties i els problemes de salut augmenten.”

Fins aquí un fragment del manifest elaborat per TLN-100% Renovables que llegirem conjuntament el dia 12 de març. La tragèdia nuclear del Japó necessita ser recordada més que mai en el seu V aniversari. Diferents entitats ecologistes agrupades en el Moviment Ibèric Antinuclear, han fet una proposta de calendari de tancament de les Centrals Nuclears de l’Estat Espanyol, davant la evidència de l’envelliment de les seves instal·lacions i d’una tecnologia obsoleta, que atenta directament en contra de la salut i la seguretat de les persones.

Fukushima n’és un exemple més i n’hauria de ser l’últim de l’historial criminal de l’energia nuclear.

La Xarxa per la Sobirania Energètica de Tarragona i L’Ebre amb el suport de diferents entitats ecologistes entre les quals estan Ecologistes en Acció i Greenpeace, farà un acte de reconeixement a totes les víctimes de l’energia nuclear, consistent amb la plantada de 100 creus a la Platja de L’Almadrava de L’Hospitalet de L’Infant davant de les dues C.N ubicades en aquest Municipi. Qui recordar aquesta tragèdia per tal de que en un futur no molt llunyà , l’energia nuclear formi part d’un mal somni de la Humanitat, us esperem

Després de Fukushima, tanquem les nuclears!

juliol de 2017 :

juny de 2017 | agost de 2017