Ecologistes en Acció de Catalunya demana a Iniciativa per Catalunya de les comarques de Tarragona que recolzi les Joventuts d'Esquerra Verda i al propi Secretari d'organització Jordi Gillot amb la seva petició d'abolir la caça en barraca.

Davant les declaracions del Secretari d'Organització d'Iniciativa per Catalunya, Jordi Guillot, i de les Joventuts d'aquest partit polític demanant l'abolició de la caça en barraca, Ecologistes en Acció de Catalunya recordem que aquesta pràctica està PROHIBIDA per la normativa comunitària (Directiva Ocells: 79/409/CEE, a l'Annex IV, lletra a); el Conveni de Berna, a l'Annex IV) i la legislació estatal (Real Decreto 1095/1989), per estar catalogat com a mètode massiu i no selectiu, tot just el contrari del que declara el delegat territorial de medi ambient.

Quan estem a bon principi del segle XXI un sector d'Iniciativa, que tradicionalment acostuma a fer clientalisme polític amb la caça a les Terres del Ebre encapçalat pel propi director dels Serveis territorials de la Conselleria de Medi Ambient Victor Gimeno, s'empenya a seguir fomentant i recolzant una pràctica de cacera prohibida a la Unió Europea i, el que es més greu, arrossega al Conseller de Medi Ambient del Govern de la Generalitat a cometre una ilegalitat que ja ha costat una denúncia de la Comissió Europea.

Ecologistes en Acció de Catalunya, en motiu de l'arxiu de denúncies relacionades amb la caça en barraca realitzades pels propis guardes forestals del Departament de Medi Ambient, ja va demanar tot just fa un any la dimissió de Gimeno per la seva actuació en el cas. Entenem que per a que el Conseller rectifiqui amb la seva intenció de donar cumpliment a les peticions de la caça amb barraca, és imprescindible el pronunciament de totes i cadascuna de les organitzacions territorials que Iniciativa té a les comarques de Tarragona amb la finalitat de rompre amb l'ambiguetat i contradicció que representa alhora el predicar polítiques verdes i ecologistes però practicar tot el contrari en aquest cas.

Ecologistes en Acció de Catalunya entenem que Iniciativa no pot interpretar tots els papers de l'Auca variant el seu discurs segons el lloc del Territori o fent esment, com ja ha fet altres cops, a diferenciar el seu paper com a partit del que li correspon com a Govern. És per aquest motiu que fem aquesta crida pública demanant aquests pronunciaments que obligin al Conseller Baltasar a rectificar o a dimitir si es veu amb franca contradicció amb els desitjos del seu propi partit.