• L’informe d’Ecoloxistes n’Aición Efectos de la crisis de la COVID-19 sobre la calidad del aire urbano en España, ellaboráu a partir de midíes oficiales en 24 ciudaes, conclúi que l’amenorgamientu drásticu del tráficu ta traduciéndose nuna meyora ensin precedentes de la calidá del aire, bien per baxu de les llendes llegales y los encamientos de la Organización Mundial de la Salú. La inestabilidá atmosférica de marzu tamién contribuyó a esti ameyoramientu.
  • Les midíes de restricción de la circulación, derivaes del vixente estáu d’alarma, provocaron ente los díes 14 y 31 de marzu l’esbarrumbe del dióxidu de nitróxenu nes principales ciudaes del Estáu, de resultes de la cayida del tráficu motorizado.
  • La organización ecoloxista sorraya qu’esti amenorgamientu de la contaminación producióse nel marcu d’una situación estrema, n’absolutu deseable, que ta aniciando graves problemes a bien de persones.

De primeres, Ecoloxistes n’Aición solidarizase con toles persones que tán careciendo la pandemia y les sos consecuencies, también servicios públicos esenciales que tán enfrentando la emerxencia sanitario y social.

L’informe ellaboráu por Ecoloxistes n’Aición analiza los datos oficiales de dióxidu de nitróxenu (NO2) recoyíos en 125 estaciones de midida partíes ente les principales ciudaes del Estáu español durante’l mes de marzu de 2020 y de los diez años anteriores. Presenta, polo tanto, una semeya fixa de la calidá del aire urbano nel últimu mes, n’antes y dempués de la declaración del estáu d’alarma y les midíes de confinamientu.

Ente les sos principales conclusiones, destaquen:

  • Dende la declaración del estáu d’alarma’l pasáu 14 de marzu producióse una meyora drástica de los niveles de contaminación atmosférica por dióxidu de nitróxenu (NO2) nes principales ciudaes españoles, amenorgamientu que s’hai cuantificau nun 55 % de los niveles de contaminación habituales nestes feches, na última década.
  • La meyora de la calidá del aire ta siendo xeneral, tanto nos centros de les ciudaes como nes periferies urbanes, al igual que son xenerales les midíes de llimitación de la circulación adoptaes. Si bien persiste una cierta diferencia ente la contaminación rexistrada, mayor nes estaciones empobinaes al tráficu que nes de fondu urbanu.
  • Los niveles de NO2 rexistraos durante l’estáu d’alarma son los más baxos para la segunda quincena del mes de marzu de la última década, en toles ciudaes analizaes. Caltiénense amás bien per debaxo del valor llende y la guía añal de la OMS, cuando nes estaciones de tráficu dichu estragal supérase frecuentemente, nel mes de marzu.
  • Territorialmente apréciase una menor amenorgamientu de la contaminación nes ciudaes de la cornisa cantábrica, debida quiciabes a factores meteorolóxicos nun identificaos. Sicasí, les ciudaes de la mariña mediterránea son les que más rebaxaron los niveles de NO2, hasta concentraciones n’ocasiones propies d’estaciones rurales de fondu.
  • Les precipitaciones y l’inestabilidá atmosférica predominantes mientres el mes de marzu tamién contribuyeron de manera importante a ameyorar la calidá xeneral del aire.
  • El dióxidu de nitróxenu (NO2) ye’l contaminante típicu emitíu polos tubos d’escape de los automóviles (amás de poles calderes industriales y doméstiques) polo que la so evolución ta directamente amestada a les emisiones del tráficu motorizado, siendo ésta la so principal fonte nes ciudaes y el principal factor qu’inflúi na calidá del aire urbano.
  • El NO2 provoca cada añu n’España alredor de 7.000 muertes prematures, según l’Institutu de Salú Carlos III y l’Axencia Europea de Mediu Ambiente. Ye un gas irritante qu’agrava les enfermedaes respiratories y amenorga la resistencia a les infecciones, polo qu’el so drásticu amenorgamientu ye una bona noticia, nel contestu d’emerxencia sanitaria actual.
  • Anque nun son oxetu del informe, les partícules en suspensión (PM10 y PM2,5) y l’ozonu tamién menguaron de forma notable na segunda quincena de marzu. El drásticu amenorgamientu de les emisiones d’óxidos de nitróxenu (NOx), principal contaminante precursor del ozonu, puede contribuyir a esta circunstancia, xuntu al tiempu inestable y lluvioso.
  • La crisis de la enfermedá COVID-19 demuestra que l’amenorgamientu estructural del tráficu motorizado y los cambeos nes pautes de movilidá son la meyor ferramienta para rebaxar la contaminación del aire nes ciudaes. Ensin escaecer qu’esto se produció nel marcu d’una situación estrema, n’absolutu deseable, que ta creando graves problemes a bien de persones.

En definitiva, esta dramática situación creada pola pandemia del coronavirus vien acotar daqué que vien aportunando Ecoloxistes n’Aición y tola comunidá científica: que l’amenorgamientu del tráficu motorizado nes ciudaes tien claros efectos nel amenorgamientu de la contaminación, daqué que de la mesma supon una importante meyora de la salú pública.

Una vegada sálase d’esta dura crisis, del confinamientu y les llimitaciones a la circulación de les persones, esta constatación tendría de marcar les polítiques de movilidá urbana, enllantando zones de baxes emisiones ambicioses, recuperando’l tresporte públicu y potenciando la bicicleta y el tránsitu piatonal, como medios de tresporte alternativos al vehículu a motor priváu.