El nou lliurament de ‘Reportajes en Acción’ se centra en el problema de l’electrocució d’aus i les darreres accions empreses, concretament des de l’àrea jurídica de la Federació de Catalunya d’Ecologistes en Acció.

La mort d’aus per electrocució és un problema global que s’ha agreujat per la demanda d’energia a moltes regions del món, però sobretot perquè s’han implementat línies elèctriques sense mesures de seguretat a llocs que fins fa poc eren àrees naturals de pas o habitades per poblacions d’aus i de moltes altres espècies de gran valor ecològic. A Catalunya, per exemple, l’electrocució és la primera causa de mortalitat de l’àliga cuabarrada o perdiguera (Aquila fasciata); a tot el territori de l’estat espanyol és la causa de mort de centenars de milers d’aus.

Tot i que aquesta problemàtica mediambiental fa molts anys que està recollida en convenis internacionals i directives de la Unió Europea, així com a la normativa sobre línies elèctriques de l’Estat espanyol, les mesures antielectrocució no s’apliquen.

A Catalunya, ENDESA és l’empresa responsable i propietària de la majoria de línies elèctriques i prefereix continuar incrementant els guanys any rere any i servir de porta giratòria a polítics abans que invertir allò necessari per evitar aquestes morts.

L’equip jurídic de la Federació d’Ecologistes en Acció de Catalunya s’ha personat com a acusació popular en una querella de la Fiscalia al Jutjat de Vic i pretén aconseguir una sentència condemnatòria als directius acusats que serveixi d’exemple per frenar al nostre país, no només l’electrocució d’aus, sinó també la impunitat de les empreses (i polítics) per continuar atemptant contra el medi ambient i la fauna.

Us convidem a conèixer tots els detalls en aquest reportatge amb entrevistes a Miguel Ángel Hernández, representant d’Ecologistes en Acció a la plataforma SOS Tendidos i a Pilar Rodríguez i Josep Hurtado de l’àrea jurídica d’Ecologistes a Acció de Catalunya.

La nueva entrega de ‘Reportajes en Acción’ se centra en el problema de la electrocución de aves y las últimas acciones emprendidas, concretamente desde el área jurídica de la Federación de Catalunya de Ecologistas en Acción.

La muerte de aves por electrocución es un problema global que se ha agravado por la demanda de energía en muchas regiones del mundo pero sobre todo porque se han implementado líneas eléctricas sin medidas de seguridad en lugares que hasta hace poco eran áreas naturales de paso o habitadas por poblaciones de aves y de otras muchas especies de gran valor ecológico. En Catalunya, por ejemplo, la electrocución es la primera causa de mortalidad del águila perdicera o perdicera (Aquila fasciata); en todo el territorio del estado español es la causa de muerte de cientos de miles de aves.

A pesar de que esta problemática medioambiental hace muchos años que está recogida en convenios internacionales y directivas de la Unión Europea, así como en la normativa sobre líneas eléctricas del Estado español, las medidas antielectrocución no se aplican.

En Catalunya, ENDESA es la empresa responsable y propietaria de la mayoría de líneas eléctricas y prefiere seguir incrementando sus ganancias año tras año y servir de puerta giratoria a políticos antes que invertir lo necesario para evitar estas muertes.

El equipo jurídico de la Federación de Ecologistes en Acció de Catalunya se ha personado como acusación popular en una querella de la Fiscalía en el Juzgado de Vic y pretende conseguir una sentencia condenatoria a los directivos acusados que sirva de ejemplo para frenar en nuestro país, no sólo la electrocución de aves, sino también la impunidad de las empresas (y políticos) para seguir atentando contra el medio ambiente y la fauna.

Os invitamos a conocer todos los detalles en este reportaje con entrevistas a Miguel Ángel Hernández, representante de Ecologistas en Acción en la plataforma SOS Tendidos y a Pilar Rodríguez y Josep Hurtado del área jurídica de Ecologistes en Acció de Catalunya.