• Més de 270 entitats agrupades en plataformes i col·lectius ecologistes, veïnals, socials de tot Catalunya presenten un manifest al davant del Palau de la Generalitat.
  • Exigeixen al Govern de Pere Aragonès que no accepti les reclamacions de PSC i Junts en inversions en macroinfraestructures i macroplans urbanístics que arrasen el medi ambient i el teixit social dels territoris.
  • Exigeixen també que convoqui les entitats ambientals del país per negociar els pressupostos.

Ecologistes en Acció de Catalunya, juntament amb vora 40 plataformes i col·lectius ecologistes, veïnals, socials de tot Catalunya (que sumen més de 270 entitats), entre les quals Zeroport i la plataforma Aturem Hard Rock, han denunciat aquest matí en roda de premsa al davant del Palau de la Generalitat que les condicions del PSC i de Junts en la negociació dels pressupostos, d’apostar per megaprojectes d’enorme impacte ambiental, suposen agreujar la crisi ecològica global i accelerar el camí cap al col·lapse, i han reclamat fermesa al Govern de Pere Aragonès davant de plantejaments basats en un desenvolupament insostenible, que menyspreen les declaracions d’Emergència Climàtica i que van contra les evidències científiques.

Les organitzacions de la societat civil han exposat els arguments en un Manifest, que continua recollint adhesions, i han exigit al Govern de Pere Aragonès que no accepti les reclamacions de PSC i Junts d’ampliar l’aeroport del Prat, o ressucitar macroprojectes turístics com el Hard Rock, ni d’altres inversions en macroinfraestructures i macroplans urbanístics que arrasen el medi ambient i el teixit social dels territoris. Així com li han exigit convoqui a Palau a les entitats ambientals del país per escoltar les necessitats per a fer front a l’emergència socioambiental, donat que el govern ha presentat els pressupostos de 2023 a empresariat, sindicats i partits polítics, però en cap moment no ha escoltat les entitats ambientals.

Així mateix, les organitzacions exigeixen a PSC i Junts que s’alliberin del control que la Patronal exerceix sobre ells i que abandonin els dogmes del creixement econòmic sostingut i a qualsevol preu, amb els exemples sagnants del Hard Rock, el projecte d’Aena d’ampliació de l’Aeroport del Prat i els que preveuen l’ampliació de la capacitat aeroportuària, entre molts d’altres.

Al manifest també han exigit a tots els partits polítics un canvi radical en les polítiques públiques a totes les administracions, començant per la Generalitat, per tal d’assolir un país en harmonia amb la natura, que no contribueixi a la degradació global mitjançant els impactes de la seva economia, sinó que situï la preservació del clima, la biodiversitat i els serveis ecosistèmics en el centre de les seves polítiques juntament amb els drets socials i democràtics, sota els principis de la justícia social i ambiental, i amb una forta aposta per la sobirania energètica, alimentària, hídrica i per l’adaptació de l’economia a les possibilitats de la Terra.

Manifest

Adhesió al manifest ‘Els pressupostos de la Generalitat’