Segons s'ha fet públic fa pocs dies, l'Ajuntament d'Alcoi ha estat declarat institució hostil per la Sindicatura de Greuges, institució defensora dels ciutadans. El motiu ha estat que l'Ajuntament d'Alcoi continua sense admetre les recomanacions que va fer la Sindicatura de Greuges pel que fa a l'obligació que té l'Ajuntament de conservar l'antiga colònia de xalets, ubicats en el paratge de la Font Roja.

Cal recordar que el Partit Popular, que governa l'Ajuntament d'Alcoi, promou la construcció d'un hotel, segons sembla de més de seixanta habitacions, que ocuparia totalment la parcel·la de terreny on encara es conserven en perfecte estat alguns dels xalets de l'antiga colònia construïda a començament del segle XX i amb un valor etnològic i tradicional reconegut i protegit per la normativa actual del Parc Natural.

El projecte de construcció d'un hotel afecta totalment aquesta parcel·la i comporta la destrucció dels esmentats xalets; així mateix suposa la privatització d'una part molt important del paratge de la Font Roja, enclavat en un lloc molt fràgil i de reduïda extensió, que cada any rep la visita de més de seixanta mil persones.

La Colla Ecologista La Carrasca-Ecologistes en Acció d'Alcoi denuncia novament la poca o nul·la gana i l'escàs compromís que manifesta l'Ajuntament d'Alcoi amb el compliment, no ja de les recomancions de la Sindicatura de Greuges, sinó també de la legislació vigent que afecta a uns edificis que són de la seua propietat i que té l'obligació indefugible de conservar en el millor estat posible, i evitar el deteriorament que continuen patint per la seua desídia o, tal volta, per algún interés ocult.

El grup ecologista vol alertar de nou l'opinió pública de la insostenibilitat ambiental, social i econòmica d'aquest projecte, que afecta una àrea protegida molt sensible, que provoca el rebuig de gran part de la ciutadania perquè privatitza els usos en un espai natural protegit tan singular i que disposa d'un estudi de viabilitat que incumpleix clarament la legalitat.

Finalment, La Carrasca-Ecologistes en Acció manifesta la seua perplexitat perquè la resposta del vicepresident primer del Govern Valencià, Vicente Rambla, en fer-se públic l'informe de la Sindicatura de Greuges, ha estat demanar la dimissó de la Síndica en funcions, la senyora Emilia Caballero, en un intent vergonyós de matar el missatger. Els ecologistes recordem que en aquest informe l'Ajuntament d'Alcoi apareix dos voltes en la “llista negra” de les institucions que incorren en una actitud hostil o entorpidora del treball de la defensora del poble valencià.