Aquest matí a les 7:00 h. un dispositiu policial de la BRIMO dels Mossos d’Esquadra i la Policia Local d’uns 10 vehicles i 60 efectius han desallotjar per la força el campament reivindicatiu de la Plataforma Defensem el Castell al bosc al peu del Castell de la ciutat. S’han emportat detinguda una noia de la Plataforma per haver abraçat un arbre i no haver volgut abandonar-lo.

El desplegament és inaudit per aquest tipus de mobilitzacions. La Plataforma s’ha caracteritzat per la seva protesta pacífica i per haver defensat la conservació de l’espai natural per la qualitat de vida de tota la ciutadania.

En poc més de dues hores, els operaris contractats pel propietari privat i l’Ajuntament, han talat uns 60 pins i garrofers, alguns dels quals amb més de 40 anys de vida, davant la mirada i els plors de veïns i veïnes concentrats.

En una setmana, la Plataforma havia aconseguit més de 3000 signatures en paper i a través de les plataformes de signatures a internet com Change.org.

Es dona el fet que aquesta mateixa tarda està convocat el Ple de l’Ajuntament, on s’han presentat 3 mocions de partits que sumem majoria, en contra de la construcció. L’Alcaldessa, amb la seva actuació feta amb nocturnitat i alevosia, segresta el debat polític i, via fets consumats, impedeix qualsevol solució al conflicte.

Des d’Ecologistes en Acció es denuncia l’abus  de poder, les actituds antidemocràtiques i l’obscurantisme del govern local de PSC+ICV+ERC+CIU+CSP. Amb aquesta actuació es demostra una total manca de sensibilitat amb la reivindicació veinal i amb el medi ambient. Per això, els ecologistes han demanat la dimissió de l’Alcaldessa Maria Miranda (P SC).