“ALTER NATIVES: Cap a un futur sostenible” és un projecte documental dirigit per Agustí Corominas i Juan del Río.

Es tracta d’un llargmetratge col·laboratiu que vol mostrar, amb un enfoc propositiu i de possibilitat, iniciatives innovadores de transició socioecològica. Experiències diverses que s’estan plantejant respostes a la crisi sistèmica que sofrim al món: energètica, econòmica, ecològica, social, cultural i epistèmica.

ALTER NATIVES vol ser una eina al servei de totes les persones i entitats compromeses amb un món més just i sostenible. El llenguatge audiovisual té un gran impacte i potencial; tanmateix, amb prou feines hi ha cap documental de qualitat que abordi aquesta temàtica des d’una visió sistèmica (i els que hi ha tenen un enfoc essencialment nòrdic/anglosaxó).

Aquest projecte vol recolzar l’enfortiment d’experiències transformadores existents, visualitzar les seves interrelacions i, en definitiva, inspirar al públic en general a passar a l’acció.