Margalló-Ecologistes en Acció d'Elx hem presentat el 15 d'abril de 2010 a registre al·legacions com a part del Pla de Participació Pública de l'estudi informatiu del sistema de transport públic en plataforma reservada Alacant – Aeroport – Torrevella. Tram 1: Alacant – Santa Pola.

Com a entitat que treballa per la protecció del medi ambient, ens preocupa l'impacte importantíssim que tindria la nova infraestructura que travessaria el Clot de Galvany, declarat com a Paratge Natural Municipal per la Generalitat Valenciana i inclòs dins del L.I.C. Illa de Tabarca.

Així mateix, considerem el projecte innecessari i d'elevat cost per a la situació econòmica actual. És inadmissible que la Generalitat, amb uns nivells d'endeutament com els existents, plantege una obra com aquesta quan en poblacions com Alacant exigeix a l'Ajuntament d'aqueixa ciutat la supressió de dos milions de quilòmetres a l'any en les línies de transport públic metropolità. Considerem que, el principal problema de trànsit es troba a les ciutats i és allí on s'hauria d'aplicar el major esforç possible per a aconseguir un servei de transport públic eficaç, que fóra capaç de rivalitzar amb l'automòbil privat.

En les al·legacions també aprofitem per a exigir a la Generalitat i a l'Estat la creació d'una Entitat Pública de Transport que gestione les necessitats, decisions i coordinació del transport públic en la província d'Alacant. Malgastar fons triplicant els serveis de transport públic a l'aeroport des de la ciutat d'Alacant (AVE, Tramvia i Autobús en plataforma segregada) és innecessari, car i mostra una total descoordinació entre administracions i a més resta competitivitat al transport públic. De l'altra manera, ambdues administracions estarien alforrant recursos, a més del benefici al medi ambient que suposa la no-construcció de dues noves infraestructures.

Per altra banda, destaquem en les al·legacions que el present procés de participació pública ha sigut un complet despropòsit, a més d'incomplir part dels tràmits que exigeix la llei 30/1992 de 26 de Novembre i el Reglament de Paisatge de la C.V. (Decret 120/2006) de 11 d'Agost, començant per cometre un error en l'adreça on es podia obtenir la informació sobre aquest projecte. Exigim explicacions sobre per què s'han eliminat els tràmits legals de participació ciutadana fusionant en un mateix document els tres processos públics (Pla de participació Pública, Estudi d'Integració Paisatgística i Informe d'Impacte Ambiental), presentant fins i tot una de les opcions de traçat com a definitiva, sense comptar amb l'opinió de la ciutadania i no sabem si de la resta de les administracions, tot i que aquesta alternativa travessa un espai protegit com és el Clot de Galvany.