L’aigua està en perill d’extinció
En Barcelona
Del 29 de octubre de 2012 / 17:00
al 29 de octubre de 2012

Mentre veiem amb preocupació com la Unió Europea atempta contra la sobirania dels pobles i extralimita les seves competències a Catalunya ens trobem a l'avantsala d'una privatització total del cicle de l'aigua. La pèrdua del servei públic d'aigua ja no té cap fonament objectius, es tracta d'un recurs financer. L'aigua un dret humà, un bé comú i públic, està en perill d'extinció.

Dia: Dilluns 29 d'octubre de 2012
Hora: 17 h
Lloc: Federació Catalana de ONG per al Desenvolupament, Carrer Tàpies, 1-3 08001 Barcelona

Les condicions del rescat que la Unió Europea (UE), el Banc Central Europeu (BCE) i el Fons Monetari Internacional (FMI), l'anomenada Troika, que estan imposant a Grècia inclouen la privatització de nombrosos organisme públics, entre ells, la privatització total dels serveis d'aigua d'Atenes i Tessalònica. A Portugal, la Troika preveu la privatització d'Aigües de Portugal i, a Itàlia, van demanar la privatització i liberalització de l'aigua, tot i que tot el país s'havia pronunciat en contra un referèndum constitucional guanyat per amplia majoria.

La societat civil a tot Europa ha iniciat una Iniciativa Ciutadana Europea per fer front a aquesta onada neoliberal que com bé exposa Gabriela Zanzanaini (Directora d'Assumptes Europeus de Food & Water Europe): “aquest fet demostra com la Comissió ha perdut el contacte amb la realitat. Els seus arguments ideològics no es basen en fets justificables i s'arriba a l'extrem d'ignorar la voluntat democràtica dels ciutadans. Aquesta pressió és inacceptable i contraria als tractats de la UE”.

A Catalunya també estem patint aquesta pressió i la gestió d'Aigües Ter Llobregat està a punt de passar de ser un servei d'aigua a una línea de crèdit per la Generalitat, així la tarifa i cànon d'aigua que pagarem en el futur ja no serà pel servei que se'ns proporciona sinó per fer front al dèficit de la Generalitat, un fet totalment improcedent que no estem disposat a acceptar.

Conferenciants:

• Pablo Sánchez, de la Federació Sindical Europea de Serveis Públics (FSESP/EPSU), promotors de la Iniciativa Ciutadana Europea.
  • Luis Babiano, gerent de l'Associació Espanyola d'Operadors Públics d'Abastament i Sanejament (AEOPAS)
  • Moisès Subirana, membre de la Plataforma Aigua és Vida i d'Enginyeria Sense Fronteres

Entitats convocants:
Ateneu Juvenil, Cultural i Naturalista de Girona, Ateneu Rocaus, Assemblea de Veïns Sant Genís dels Agudells, Attac-ACORDEM, Badalona Indignada, Candidatura Autònoma de Treballadors i Treballadores de l'Administració de Catalunya – CATAC, Casal Independentista l'Ocell Negre, Col·lectiu per a la Defensa del Medi Ambient de Sant Andreu de la Barca – DEMASAB, Comissions Obreres – CCOO, Confederació d'Associacions Veïnals de Catalunya – CONFAVC, Comitè d'empresa d'Aigües Ter – Llobregat, Comitè d'empresa de l'Agència Catalana de l'Aigua, Dia de la Terra, Ecologistes en Acció de Catalunya , Enginyeria Sense Frotneres – ESF, Federació d'Associacions de Veïns i Veïnes de Barcelona – FAVB, Gent del Ter, Grup de Defensa del Ter – GDT, Intersidindical Alternativa de Catalunya – IAC, Institució Altempordanesa per a la Defensa i Estudi de la Natura – IAEDEN – Salvem l'Empordà, Lliga per a la Defensa del Patrimoni Natural – DEPANA, Plataforma d'Oposició als Transvasaments – POT, Plataforma en Defensa de l'Ebre – PDE, Plataforma Prousal, Unió General de Treballadors – UGT, Xarxa de Consum Solidaris – XCS i Xarxa Nova Cultura de l'Aigua- XNCA