Davant les amenaces del Partit Popular d'emprendre accions legals per injúries

Querella't tu és la crida llançada avui per recollir adhesions a una querella contra Luis Bárcenas, destacats membres del Partit Popular i responsables d'empreses constructores. La querella va ser presentada per Esquerra Unida, Ecologistes en Acció, Associació Justícia i Societat, Associació Lliure d'Advocats i Federació els Verds. Els cinc grups volen esclarir la relació entre suposats pagaments irregulars i concessions en obres públiques. El Partit Popular ha reaccionat anunciant una querella per injúries.

La querella dels cinc grups va ser presentada el passat 28 de febrer davant l'Audiència Nacional. El seu objectiu és que la justícia esclareixi el vincle entre presumptes donacions d'empreses anotades en els “papers de Bárcenas” i les concessions perquè aquestes companyies construïssin carreteres, plataformes ferroviàries, hospitals, etc.

La querella vol evitar que prescriguin els possibles delictes que es poden deduir dels papers. Però a més es fa ressò del sentir majoritari de la societat, farta d'escàndols de corrupció que no s'acompanyen de mesures dràstiques per evitar-los.

Amb prou feines unes hores després de presentar la querella, el PP anunciava accions legals contra aquestes cinc organitzacions per calúmnies i injúries.

Per demostrar al Partit Popular que hi ha molta més gent darrere d'aquesta querella, Esquerra Unida, Ecologistes en Acció, Associació Justícia i Societat, Associació Lliure d'Advocats i Federació els Verds acaben de posar en funcionament una pàgina web on tot tipus de col·lectius i persones a títol individual podran reflectir el seu suport a aquesta querella.

Davant el gran interès suscitat per la crida, la pàgina ha quedat bloquedada diverses vegades al llarg del matí del dilluns. Escriptors com Isaac Rosa o Santiago Alba Rico, professors universitaris com Carlos Fernández Llíria i Carlos Taibo, documentalistes, com a Stephane Gruixut i Javier Couso, periodistes, empleats de banca, jubilats, aturats i molts més es comencen a sumar a la crida.

Més informació: www.querellabarcenas.org