Ecologistes en Acció ha lliurat aquest divendres 24 de juliol a les 12 h. a l'edifici de Cal Bofill Centre d'Activitats Mediambientals de L'Ajuntament de Torredembarra, els distintius de la VI Campanya de Platges Verges 2015.

L'objectiu del guardó és valorar i felicitar des del punt de vista ecològic i de preservació del Medi, els esforços de municipis i entitats per mantenir les platges dels seus termes municipals lluny de la massificació i alteració, tant urbanística com humana, del seu entorn natural.

L'acte de lliurament dels premis ha tingut la presència de varis alcaldes i regidors-regidores dels diferents municipis participants en aquesta VI edició del guardó, així com també de les entitats conservacionistes que han participat en projectes de regeneració d'aquestes platges. Ha estat presidit per l'alcalde de Torredembarra Eduard Rovira i pel regidor de Sostenibilitat Josep Maria Guasch, que han actuat com amfitrions de l'acte de lliurament d» enguany. El portantveu d'Ecologistes en Acció Eloi Nolla ha presentat el lliurament dels guardons.

Els municipis que han obtingut el guardó “Platges Verges” d'Ecologistes en Acció han estat:

• L'Ametlla de Mar amb 7 guardons a les platges del Torrent del Pi, Santes Creus, L'Estany Podrit, L'Illot, Port Olivet, Cala de la Llenya i Caleta del Cap de l'Àliga.
  • Tarragona amb 5 guardons a les platges de Cala Fonda, Calabecs-Roca Plana, Cala Jovera, Cala dels Capellans-Cala Romana i La platja Llarga.
  • Deltebre amb 3 guardons a les platges de La Bassa de L'Arena, la Marquesa i la Punta del Fangar.
  • Alcanar amb 2 guardons a les platges de Timbes de Sòl de Riu i Aiguamoll de Sòl de Riu.
  • Viladecans amb 2 guardons a les platges de La Pineda de cal Francès la Platja del Remolar.
  • L'Ampolla 1 guardó per la Platja de Cala Maria
  • Creixell 1 guardó per la platja del Gorg de Creixell
  • Torredembarra 1 guardó per la platja dels Muntanyans i un guardo per la Platja del Canyadell compartit amb Altafulla.
  • Altafulla 1 guardó per la platja del Canyadell compartit amb Altafulla.

Així mateix s'ha fet un reconeixement pels seus treballs de recuperació i preservació de la Platja de Tamarit Platja d'Altafulla-El Vinyet a l'Associació Mediambiental La Sínia. A destacar l» incorporació a Platges Verges de la Platja Llarga de Tarragona, després de anys de treball de regeneració i de la Platja del Canyadell compartida pels municipis d'Altafulla i Torredembarra.