Excursió marjal d’Almenara
En Vila-real
Del 29 de gener de 2017 / 10:00
al 5 de febrer de 2017
El dia 2 de febrer és el dia mundial de les zones humides, i com tots els anys el GER-Ecologistes en Acció intenta cridar l’atenció a la societat sobre la importància d’aquests enclavaments, que encara que molts estan declarats com protegits, però la veritat és que estan totalment abandonats per les administracions reponsables.

A Castelló hi ha alguns que estan protegits totalment o parcialment, com el Prat de Torreblanca-Cabanes, marjal de Peníscola, marjal d’Almenara, desembocadura del Millars i últimament la Llacuna de Sant Mateu, però hi ha molts més abandonats, amb intents de dessecació com la marjal d’Orpesa, el Quadro de Santiago a Benicàssim, el Pou a Nules, la desembocadura del riu Belcaire en Moncofa o la marjal de Xilxes.

Zones totes elles amb un gran valor ecològic i abandonades al seu deteriorament, sen el principal perill la dessecació i urbanització dels mateixos.

Recordem que els valors de les zones humides, són ecològics, socials i econòmics, que van des de l’equilibri hídric, el manteniment d’una fauna única i en perill d’extinció, fins l’esplai i explotació sostenibles dels seus recursos naturals.

Per conèixer la importància de les zones humides, membres del GER-Ecologistes en Acció, col·laborant amb altres entitats, van a realitzar una excursió el dia 29 de gener per a la marjal d’Almenara, adreçada a tots els públics.