Marxa lúdico reivindicativa Unim els Tramvies
En Barcelona
Del 20 de gener de 2018 / 11:00
al 20 de gener de 2018

Les principals entitats socials, sindicals i veïnals convoquen la primera gran mobilització metropolitana per reclamar la unió del Tramvia per la Diagonal: el proper dissabte 20 de gener, a les 11 hores, tant a la plaça de Francesc Macià com a la plaça de les Glòries. Des d’aquests dos punts s’iniciarà una marxa per la Diagonal fins el punt de trobada situat a la plaça Verdaguer, on es faran diversos actes a les 12 hores.

Manifest

Prou bloqueig polític, unim els tramvies!

Badalona · Barcelona · Cornellà de LLobregat· Esplugues de Llobregat · Sant Feliu de Llobregat · Sant Joan Despí · Sant Just Desvern · L’Hospitalet de Llobregat · Sant Adrià de Besòs

Després de més d’una dècada de servei de tramvia interruptus, les entitats sotasignants reclamem a tots els grups municipals de Barcelona el seu vot favorable a la connexió de tramvies per la Diagonal, planificada per la Generalitat des de l’any 2001 al Pla Director d’Infraestructures. Per què?

• Perquè és lògic, perquè el trajecte més curt entre dos punts és una línia recta, perquè tenir el Trambaix i el Trambesòs separats i sense connectar per menys de 4 km no té sentit i resulta ineficient.
  • Perquè permet connectar 9 municipis, perquè enllaça el Baix Llobregat amb el centre de la ciutat i amb el Barcelonès Nord, directament, sense transbordaments. Perquè la ciutat no s’acaba al límit municipal de Barcelona.
  • Perquè enllaça els principals campus universitaris i zones de recerca de la ciutat.
  • Perquè els veïns de l’Eixample necessiten una artèria més pacificada i amable i no una autopista.
  • Perquè connectarà amb les línies L1, L2, L3, L4, L5, L9, L6, L7 i altres línies de FGC (metro del Vallès), augmentarà la connectivitat de la xarxa de transport i descongestionarà el metro.
  • Perquè alliberarà la Diagonal, on el vehicle privat i el transport públic estan col·lapsats. Perquè cada tramvia pot substituir de 3 a 4 autobusos, amb més capacitat i rapidesa, a més de captar nous viatgers al cotxe i millorar el funcionament semafòric.
  • Perquè permet redistribuir per tots els barris els autobusos que avui estan atapeïts a la Diagonal i millorar el servei de bus en zones pitjor ateses.
  • Perquè és més ràpid que els autobusos.
  • Perquè redueix la contaminació al centre de la ciutat, perquè és ecològic i de baix consum i avança cap a una ciutat més eficient i humana.
  • Perquè és l’opció més barata que resol els problemes de capacitat. Perquè costa menys que una sola parada del metro.
  • Perquè és el mitjà més accessible (sense rampes ni ascensors) més confortable i més ben valorat pels usuaris.
  • Perquè dinamitzarà el comerç de la zona, perquè permet acabar de reformar la diagonal del Cinc d’Oros a Glòries.
  • Perquè L’Hospitalet, Esplugues, Sant Just, Sant Feliu, Badalona, Sant Joan Despí i Sant Adrià ho han demanat en mocions municipals.
  • Perquè connectar els tramvies obliga a modificar les condicions de la concessió privada actual, que sense canvis duraria fins el 2032. És una oportunitat per avançar cap a un model d’operació pública.
  • Perquè cal acabar el que ja està començat.

Per tots aquests motius, convoquem la ciutadania a mobilitzar-se el proper dissabte 20 de gener, a les 11 hores, tant a la plaça de Francesc Macià com a la plaça de les Glòries. Des d’aquests dos punts s’iniciarà una marxa per la Diagonal fins el punt de trobada situat a la plaça Verdaguer, on es faran diversos actes a les 12 hores.

Entitats signants

• Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP)
  • Catalunya Camina
  • Comissions Obreres de Catalunya (CCOO)