A la Pineda d’en Gori de Palamós (Girona), molt a prop de les barraques de pescadors de s’Alguer, s’ha començat a talar arbres per construir dos blocs de pisos amb uns 48 apartaments de luxe amb piscines, solàriums, jardins privats, nous camins d’accés, aparcaments i altres equipaments.

Es tracta d’un espai emblemàtic que es troba en un entorn declarat Bé Cultural d’Interès Nacional- BCIN de s’Alguer i aquesta construcció l’afectarà notablement, incomplint-se així molt possiblement la Llei de Patrimoni Cultural.

Els promotors del projecte, Residencial Cala S’Alguer, volen construir dos edificis de més de 13 metres d’alçada, dues piscines, un solàrium, jardins, carretera i una rotonda que sens dubte tindran un impacte paisatgístic important i noves afectacions sobre el medi natural. Aquest paratge és dels últims reductes naturals que queden de la Costa Brava, un territori ja molt afectat pel turisme que comporta una gran freqüentació (especialment durant els mesos d’estiu) amb els conseqüents efectes de degradació sobre els sistemes naturals.

A aquesta pressió antròpica s’ha d’afegir la generada pel considerable augment de les segones residències, amb els conseqüents impactes afegits com són la pròpia edificació, l’augment del trànsit rodat, del consum energètic, d’aigua, residus, etc.

S’ha fet un ús del tot excessiu dels recursos naturals; tenim problemes d’aigua de tractament de aigües negres, de abocament de residus; els equipaments de que disposen els municipis estan desbordats… tot per urbanitzacions que la majoria de l’any són fantasmes i mentre hi ha gent sense habitatge, s’especula de manera escandalosa amb la connivència de polítics, advocats, promotors, notaris, etc.

Per aquests i molt més motius Ecologistes en Acció fa una crida a la mobilització en suport de la Plataforma Salvem La Pineda d’en Gori. Un col·lectiu de persones i entitats que de manera desinteressada s’han unit per defendre els valors culturals i naturals de la Pineda d’en Gori i el seu entorn.

Us necessitem a totes i tots per aturar aquesta greu agressió i preservar tota la Costa Brava en constant amenaça per la creixent especulació urbanística.

Plataforma Salvem La Pineda d’en Gori. Amb el suport de: SOS Empordanet, Ecologistes en Acció, Salvem la platja de Pals i Salvem el Golfet.