L'Ajuntament d'Ibi aprova per unanimitat el nostre recurs contra la urbanització de la Finca Barberà
A més del recurs de La Carrasca-Ecologistes en Acció, s'han aprovat també els recursos presentats, en el mateix sentit, per l'associació «Amics de les Muntanyes» i pels diferents partits de l'Ajuntament d'Ibi

La Colla Ecologista La Carrasca-Ecologistes en Acció ha valorat molt positivament l'aprovació unànime del seu recurs de reposició contra el projecte urbanístic de la finca Barberà. En el Ple municipal de l'Ajuntament d'Ibi, celebrat el passat 1 de desembre, es van aprovar també els recursos presentats en el mateix sentit per l'associació «Amics de les Muntanyes» i per tots els partits polítics representats en el consistori.

El projecte urbanístic de la finca Barberà, impulsat per l'empresa «Viviendas Jardín SA», suposava la construcció d'uns 350 xalets destruint terres agrícoles en la partida de la Canal i en la capçalera del barranc de l'Ermita, en una zona de gran interés natural i paisatgístic, que manté el tradicional paisatge mediterrani de secà en mosaic. A més, la distància del mas de Barberà al nucli urbà d'Ibi (uns 5 km) haguera comportat greus impactes ambientals i alts costos econòmics i socials per al municipi. finca barberà

La Carrasca-Ecologistes en Acció considera que el paper del Consell Municipal de Medi Ambient d'Ibi (òrgan de participació ambiental en el qual tenen participació representants de tots els partits polítics, de col·lectius ecologistes, empresaris i responsables sanitaris) ha sigut exemplar i ha aprofitat per impedir una actuació urbanística absurda i molt impactant. El grup ecologista felicita, per aquest motiu, tant al Consell Municipal de Medi Ambient com al conjunt del poble d'Ibi.

També considera positiu el canvi de criteri del govern municipal d'Ibi, que finalment ha acceptat paralitzar definitivament aquest projecte urbanístic, després d'alguns anys mantenint una política ambígüa, amb actuacions que posaven els interessos de «Viviendas Jardín SA» per davant dels de la població i de la defensa del medi ambient.

Ara, d'acord amb el recurs aprovat per l'Ajuntament d'Ibi, els terrenys urbanitzables de la finca Barberà hauran de ser reclassificats com a sòl no urbanitzable. Això suposa un avanç cap a la sostenibilitat social, ambiental i econòmica d'Ibi, amb el valor afegit que serveix també de referència als municipis d'Alcoi i Xixona, amb els quals s'hauria de concertar un model territorial coherent. Mentre que a Xixona ja s'ha descartat el desgavellat projecte d'urbanització de la Sarga i a Ibi el de la finca Barberà, el govern municipal d'Alcoi continua promovent actuacions urbanístiques molt agressives que amenacen l'aqüífer del Molinar i el patrimoni rural, cultural i paisatgístic de la vall de la Canal, la qual és, a més a més, un corredor ambiental de primer ordre.