El diumenge passat centenars de persones han participat en un matí mariner a Madrid en el que s'han realitzat tallers per pintar peixos, aprendre sobre la diversitat marina i xerrades en torn la mar i els seus habitants, de la mà de pescadors artesanals de Sitges i d'altres localitats.

En aquesta activitat, que ha tingut lloc just abans d'una setmana decisiva per a la Política Pesquera Comunitària, Ecologistes en Acció i la resta d'entitats participants han subratllat que una pesca sostenible no és només possible sinó necessària, si es vol garantir el futur d'aquesta activitat.

15 de maig de 2013. Desenes de nens han pintat peixos de colors, mentre veien els trucs de màgia del mag “lluç” i escoltaven cançons marineres. Es reivindicava també així el futur dels mars abans de que el Consell de Ministres de Pesca i Agricultura de la Unió Europea es reuneixi per decidir el mandat negociador de la futura política pesquera.

Així doncs, en una setmana decisiva per al futur de la pesca, el vice-president de la Confraria de pescadors de Sitges, Enric del Campo, que ha participat activament en aquesta activitat -juntament amb altres pescadors artesanals de Catalunya i Galícia-, i que s'ha reunit en el últims mesos amb diversos europarlamentaris, ha recordat “la importància d'apostar per un etiquetatge que contingui clarament informació sobre la data de captura, l'art de pesca, i la informació de la zona de pesca el més detallada i clara possible”. Alhora, Enric del Campo ha demanat “que s'aposti per la comercialització del peix local de baix impacte ambiental i alt rendiment social. Factors que reuneix clarament el peix de Sitges, doncs totes les arts de pesca d'aquesta localitat son artesanals”.

Per la seva banda Lydia Chaparro, responsable de pesca d'Ecologistes en Acció i coordinadora de l'acte, ha destacat que en els propers deu anys la forma de pescar ha de canviar. “La pesca sostenible ha d'estar en el centre de la nova Política Pesquera Comunitària”, motiu pel qual declara que “el nou reglament ha de recolzar decididament la pesca artesanal sostenible, facilitant l'accés prioritari al recurs a aquells que pesquen de manera responsable i selectiva”. Per Chaparro, “tot això ha d'anar acompanyat de plans de gestió plurianuals a escala regional, on l'administració, pescadors, científics i la societat civil, puguin conjuntament participar i definir els objectius clars de gestió, assegurant així una extracció sostenible del recurs al llarg termini”.