Reus: Concentració amb record de Fukushima

Concentració amb record del 3r. aniversari de l’accident de Fukushima
9 de març
Plaça Mercadal, 12h

En el context de la campanya que diferents Entitats hem emprès amb motiu del 25 aniversari de l’accident de la C.N. Vandellòs I, convoquem a tota la ciutadania a participar en aquesta concentració que commemora el que fins ara ha estat el pitjor accident nuclear de tot el món.

L’accident de Fukushima al Japó d’ara fa tres anys està deixant, malgrat el secretisme oficial, tot un seguit de danys personal i ambientals que han fet replantejar a diferents governs la seva política envers aquest tipus d’energia.

Resulta molt difícil quantificar l’ impacte que Fukushima ha provocat.Cal tenir present que el 80% dels materials radioactius que van escapar dels reactors destruïts van anar a parar a l’atmosfera i a l’Oceà Pacífic i es van dispersar pel món, es va fixar en milions d’organismes vius, de plantes i animals, i van entrar a la cadena alimentària i de consum de les persones, on anirà provocant efectes molt nocius (informa TLN).

A Catalunya fa 25 anys va estar a punt de passar una catàstrofe nuclear, així es desprèn del redactat per part del Consell de Seguretat Nuclear en que descriu com la temperatura del reactor va està a molt pocs graus de provocar una fuita radioactiva de grans proporcions. Hem de ser conscients que actualment les C.N. catalanes són les que segueixen tenint més incidències de l’Estat Espanyol, ens cal reclamar un calendari de tancament d’aquestes instal•lacions així com també les de tot l’Estat Espanyol. El Loby nuclear ha llançat l’amenaça de prolongar a vida de les C.N. de l’Estat fins més enllà dels seixanta anys. Hem de donar una resposta contundent a aquesta amenaça i mobilitzar-nos per demostrar la nostra oposició a l’energia nuclear. Veniu us esperem

Grups organitzadors Campanya 25 Aniversari C.N. Vandellòs I:
Ateneu Roig Cambrils, Casal Despertaferro, CGT-Baix Camp, CUP-Reus, Ecologistes en Acció, Enginyeria Sense Fronteres, GEPEC, ICV Camp de TGN,Som Energia, TLN i Verds i + de Mont-Roig.

Visitantes conectados: 383