Quaranta entitats barcelonines transformaran aparcaments de cotxe en parcs i altres formes d’espai d’ús col·lectiu

Les entitats participants reclamen accions efectives per reduir a la meitat el transport privat i disminuir la contaminació als nivells exigits per la UE. Durant tot el dia transformaran places d’aparcament per a cotxes en parcs, jardins i espais d’ús col·lectiu. Ecologistes en Acció ocuparà dues places, una exposició sobre contaminació atmosférica i un hort urbà.

Quaranta entitats de Barcelona participaran demà 19 de setembre a la iniciativa Park(ing) Day 2014. Durant tot el dia ocuparan i transformaran unes trenta places d’aparcament per a cotxes en parcs, jardins, zones recreatives i altres formes d’espai d’ús col·lectiu. Ecologistes en Acció participarà ocupant dues places, una exposició sobre la contaminació de l’aire a Barcelona i un hort urbà que reivindica la sobirania alimentària a la ciutat.

L’objectiu de l’esdeveniment, on participen col·lectius ambientals, socials, artístics, veïnals i educatius, és reivindicar la necessitat de reduir el transport privat a la ciutat per assolir un model de ciutat més sostenible i, alhora, millorar els espais públics per a ús comú.

Disminuir la contaminació als nivells marcats per la UE, reduir un 50% el trànsit de vehicles privats, ampliar i connectar zones verdes, garantir un transport públic eficaç i accessible, ampliar la xarxa de carrils bici i posar fre a la creixent mercantilització dels espais comuns són algunes de les reclamacions que els participants manifesten amb aquesta acció.
Park(ing) Day és una iniciativa internacional celebrada anualment des de 2005, i des d’aleshores s’hi han sumat més de 170 ciutats. A Barcelona, diverses entitats de la ciutat, coordinades per l’Associació Espai Ambiental, hi participaran conjuntament per primer cop. Aquesta iniciativa es realitza durant la Setmana Europea de la mobilitat.

Una ciutat pensada per als cotxes

Barcelona és una ciutat pensada principalment per al vehicle privat. 55% de la superfície és calçada per a vehicles i només el 45% és vorera, i els nous projectes de la ciutat es dissenyen pensant més en el vehicle privat que en usuaris de transport públic, ciclistes o vianants. Amb la iniciativa del Park(ing)Day es pretén canviar aquesta tendència i apostar per ciutats més pensades per les persones que hi viuen i que necessiten espai per al lleure col·lectiu.

Park(ing) Day Barcelona 2014

Cuarenta entidades barcelonesas transformarán aparcamientos de coche en parques y otras formas de espacio de uso colectivo

Las entidades participantes reclaman acciones efectivas para reducir a la mitad el transporte privado y disminuir la contaminación a los niveles exigidos por la UE. Durante todo el día transformarán plazas de aparcamiento para coches en parques, jardines y espacios de uso colectivo. Ecologistas en Acción ocupará dos plazas, una exposición sobre contaminación atmosférica y un huerto urbano.

Cuarenta entidades de Barcelona participarán mañana 19 de septiembre a la iniciativa Park(ing) Day 2014. Durante todo el día ocuparán y transformarán unas treinta plazas de aparcamiento para coches en parques, jardines, zonas recreativas y otras formas de espacio de uso colectivo. Ecologistas en Acción participará ocupando dos plazas, una exposición sobre la contaminación del aire en Barcelona y un huerto urbano que reivindica la soberanía alimentaria a la ciudad.

El objetivo del acontecimiento, donde participan colectivos ambientales, sociales, artísticos, vecinales y educativos, es reivindicar la necesidad de reducir el transporte privado a la ciudad para lograr un modelo de ciudad más sostenible y, a la vez, mejorar los espacios públicos para uso común.

Disminuir la contaminación a los niveles marcados por la UE, reducir un 50% el tráfico de vehículos privados, ampliar y conectar zonas verdes, garantizar un transporte público eficaz y accesible, ampliar la red de carriles bici y poner freno a la creciente mercantilitzación de los espacios comunes son algunas de las reclamaciones que los participantes manifiestan con esta acción.

Park(ing) Day es una iniciativa internacional celebrada anualmente desde 2005, y desde entonces se han sumado más de 170 ciudades. En Barcelona, varias entidades de la ciudad, coordinadas por la Asociación Espacio Ambiental, participarán conjuntamente por primera vez. Esta iniciativa se realiza durante la Semana Europea de la movilidad.

Una ciudad pensada para los coches

Barcelona es una ciudad pensada principalmente para el vehículo privado. 55% de la superficie es calzada para vehículos y sólo el 45% es acera, y los nuevos proyectos de la ciudad se diseñan pensando más en el vehículo privado que en usuarios de transporte público, ciclistas o peatones.

Con la iniciativa del Park(ing) Day se pretende cambiar esta tendencia y apostar por ciudades más pensadas por las personas que viven y que necesitan espacio para el ocio colectivo.