La cantant Marina Rossell en aquest vídeo explica com va néixer la seva consciencia antinuclear als principis de la seva carrera a la seva comarca de l’Alt Penedès i de com en aquells primers concerts va dedicar moltes actuacions a aquesta causa. Marina Rossell a part de denunciar el secretisme que hi ha al voltant de l’energia nuclear, fa una crida a participar el 19 d’octubre a les 12 h. a la concentració que hi haurà davant de la C.N. Vandellòs I en motiu del 25 aniversari de l’accident d’ aquesta C.N.

Vandellòs I era una central de 1a generació, es va dissenyar el 1966 segons un model francès. Estava refrigerada per gas i moderada per grafit, per la qual cosa produïa plutoni en grau militar, sotmès a la vigilància de l’Organisme Internacional de l’Energia Atòmica (OIEA). Per aquest motiu, els residus de la central es van enviar a França per reprocessar, extreure el plutoni i vitrificar. El contracte signat per ENRESA i COGEMA perquè aquesta última es fes càrrec del combustible gastat ha representat una despesa enorme per a la part espanyola, havent de pagar 93.000 milions de pessetes (548 milions d’euros) fins al 31 de desembre de 2010 i uns 60.000 euros diaris en concepte de fiança a partir d’aquest moment.

Ecologistes en Acció, que participa de forma activa a la Campanya 25 anys accident Vandellòs I exigeix un calendari de tancament de les C.N de l’Estat Espanyol. Amb el record recent de Fukushima no podem esperar com un fet com aquell que va passar fa 25 anys torni a succeir.

La cantante Marina Rossell hace un llamamiento a participar el 19 de octubre

La cantante Marina Rossell en este vídeo explica cómo nació su conciencia antinuclear en los principios de su carrera en su comarca del Alt Penedès y de cómo en aquellos primeros conciertos dedicó muchas actuaciones a esta causa. Marina Rossell aparte de denunciar el secretismo que hay alrededor de la energía nuclear, hace un llamamiento a participar el 19 de octubre a las 12 h. en la concentración que habrá delante de la CN Vandellós I con motivo del 25 aniversario del accidente de esta CN .

Vandellós I era una central de 1ª generación, se diseñó en 1966 según un modelo francés. Estaba refrigerada por gas y moderada por grafito, por lo que producía plutonio en grado militar, sometido a la vigilancia del Organismo Internacional de la Energía Atómica (OIEA). Por este motivo, los residuos de la central se enviaron a Francia para reprocesar, extraer el plutonio y vitrificar. El contrato firmado por ENRESA y COGEMA para que esta última se hiciera cargo del combustible gastado ha representado un gasto enorme para la parte española, teniendo que pagar 93.000 millones de pesetas (548 millones de euros) hasta el 31 de diciembre de 2010 y unos 60.000 euros diarios en concepto de fianza a partir de este momento.

Ecologistas en Acción, que participa de forma activa en la Campaña “25 años accidente Vandellós I” exige un calendario de cierre de las CN del Estado español. Con el recuerdo reciente de Fukushima no podemos esperar que un hecho como el que pasó hace 25 años vuelva a suceder.