En este contexto, de nuevo, los ciudadanos se han puesto en marcha. Cerca de 20.000 personas apoyan la campaña para poner fin a la sobreexplotación pesquera en el noroeste de Europa. Ecologistas en Acción, junto con más de 125 ONG europeas, pedimos que se cumpla la legislación y se acabe con la sobrepesca siempre que sea posible el próximo año, y cuando no sea posible que se justifique adecuadamente y se establezca un plan para acabar con la sobrepesca antes de 2020.

Carta enviada a la ministra García Tejerina

Los días 15 y 16 de diciembre, se reunirá con sus homólogos a fin de decidir sobre los límites de pesca para 2015 de las poblaciones de peces del Océano Atlántico y aguas adyacentes. La decisión se tomará dentro del contexto de la nueva política pesquera común, que exige acabar con la sobreexplotación pesquera para todas las poblaciones, si ello es posible, en 2015, y de forma progresiva y paulatina, a más tardar en 2020 [1].

Se sabe que más del 40 por ciento de las poblaciones evaluadas en el Atlántico nordeste y aguas adyacentes están sobreexplotadas. Además, la brecha entre los límites de pesca adoptados por los ministros y los niveles de pesca recomendados por los dictámenes científicos ha aumentado en los dos últimos años, lo cual indica una tendencia negativa en términos de sobrepesca [2]. Además, observamos con preocupación que las recientes decisiones del Consejo sobre las capturas totales permitidas para las especies del Báltico y de aguas profundas no han conseguido poner fin a la sobrepesca de la poblaciones cruciales y no se ha presentado justificación alguna.

Por tanto, le instamos de nuevo a cumplir el plazo límite de 2015 para todas las poblaciones, ya que una demora en el cese de la sobreexplotación pesquera no hará más que prolongar la degradación medioambiental y las dificultades socioeconómicas del sector pesquero. Con menos peces sólo puede haber menos pesca.

Por favor, aproveche esta oportunidad para ofrecer a las actuales y futuras generaciones unas poblaciones pesqueras y unos ecosistemas marinos en buen estado. Una gran cantidad de ciudadanos de la UE ha seguido activamente el proceso de reforma de la política pesquera común, dando su apoyo a los ministros y a los diputados al Parlamento Europeo para que consiguieran acordar objetivos ambiciosos con el fin de acabar con la sobrepesca. Ahora, los ciudadanos confían en usted para lograr implementar esta reforma cuanto antes.

Según el Reglamento de base de la política pesquera común, si usted o cualquiera de sus homólogos solicita posponer el plazo límite de 2015, deberán presentar pruebas específicas que demuestren que la decisión de acabar con la sobreexplotación pesquera en 2015 pondría en grave peligro la sostenibilidad económica y social de las flotas pesqueras implicadas [3]. Además, deberá explicarse de qué forma la presión pesquera se reducirá de forma progresiva y paulatina hasta alcanzar niveles sostenibles lo más pronto posible y a más tardar en 2020.

Este es el momento de estar a la altura del grado de ambición alcanzado con la reforma de la política pesquera común y de acabar con la sobreexplotación pesquera en la UE por el bien del entorno marino, los recursos pesqueros y las comunidades que de ellos dependen.

La ciutadania torna a sol·licitar posar fi a la sobrepesca

Els propers 15 i 16 de desembre, el Consell de Ministres de Pesca de la Unió Europea decidirà els nivells de pesca a 2015 per a la major part dels estocs pesquers de l’Atlàntic. Una decisió clau per garantir que l’activitat pesquera sigui sostenible.

En aquest context, de nou, els ciutadans s’han posat en marxa. Prop de 20.000 persones donen suport a la campanya per posar fi a la sobreexplotació pesquera al nord-oest d’Europa. Ecologistes en Acció, juntament amb més de 125 organitzacions europees, demanem que es compleixi la legislació i s’acabi amb la sobrepesca sempre que sigui possible el proper any, i quan no sigui possible que es justifiqui adequadament i s’estableixi un pla per acabar amb la sobrepesca abans de 2020.

A cidadanía volve pedir o fin da sobrepesca

Os próximos 15 e 16 de decembro, o Consello de Ministros de Pesca da Unión Europea decidirá os níveis de pesca en 2015 para a maior parte dos stocks pesqueiros do Atlántico. Unha decisión chave para garantir que a actividade pesqueira sexa sustentábel.

Neste contexto, de novo, a cidadanía púxose en marcha. Perto de 20.000 persoas apoian a campaña para pór fin á sobreexplotación pesqueira no noroeste de Europa. Ecoloxistas en Acción, xunto con máis de 125 ONG europeas, pedimos que se cumpra a lexislación e se acabe coa sobrepesca sempre que for posíbel o próximo ano, e cando non for posíbel que se xustifique adecuadamente e se estabeleza un plan para rematar coa sobrepesca antes de 2020.

Carta enviada á ministra García Tejerina

Os días 15 e 16 de decembro, reunirase cos seus homólogos a fin de decidiren sobre os límites de pesca para 2015 das poboacións de peixes do Oceano Atlántico e augas adxacentes. A decisión tomarase dentro do contexto da nova política pesqueira común, que esixe acabar coa sobreexplotación pesqueira para todas as poboacións, se iso é posíbel, en 2015, e de forma progresiva e paulatina, como moi tarde en 2020 [1].

Sábese que máis do 40 por cento das poboacións avaliadas no Atlántico nordeste e augas adxacentes están sobreexplotadas. Ademais, a fenda entre os límites de pesca adoptados polos ministros e os níveis de pesca recomendados polos ditames científicos aumentou nos dous últimos anos, o cal indica unha tendencia negativa en termos de sobrepesca [2]. Alén diso, observamos con preocupación que as recentes decisións do Consello sobre as capturas totais permitidas para as especies do Báltico e de augas profundas non conseguiron pór fin á sobrepesca das poboacións cruciais e non se presentou xustificación algunha.

Xa que logo, instámola de novo a cumprir o prazo límite de 2015 para todas as poboacións, xa que unha demora no cesamento da sobreexplotación pesqueira non fará máis que prolongar a degradación ambiental e as dificultades socioeconómicas do sector pesqueiro. Con menos peixes só pode haber menos pesca.

Por favor, aproveite esta oportunidade para ofrecer ás actuais e futuras xeracións unhas poboacións pesqueiras e uns ecosistemas mariños en bo estado. Unha gran cantidade de cidadáns e cidadás da UE seguiu activamente o proceso de reforma da política pesqueira común, dando o seu apoio para que as institucións europeas conseguisen acordar obxectivos ambiciosos co fin de acabar coa sobrepesca. Agora, a cidadanía confía en vostede para lograr implementar esta reforma canto antes.

Segundo o Regulamento de base da política pesqueira común, se vostede ou calquera dos seus homólogos solicita pospor o prazo límite de 2015, deberán presentar probas específicas que demostren que a decisión de acabar coa sobreexplotación pesqueira en 2015 poría en grave perigo a sustentabilidade económica e social das frotas pesqueiras implicadas[3]. Ademais, deberá explicarse de que forma a presión pesqueira se reducirá de xeito progresivo e paulatino até alcanzar níveis sustentábeis o máis cedo posíbel e como moi tarde en 2020.

Este é o momento de estar á altura do grao de ambición alcanzado coa reforma da política pesqueira común e de rematar coa sobreexplotación pesqueira na UE polo ben da contorna mariña, os recursos pesqueiros e as comunidades que deles dependen.

Notas

[1] Regulamento (UE) Nº 1380/2013 do Parlamento Europeo e do Consello de 11 de decembro de 2013 sobre a Política Pesqueira Común, Art. 2.2, http://eur-lex.europa.eu/lexuriserv….

[2] Véxase a “Comunicación da Comisión Europea ao Parlamento Europeo e ao Consello. Consulta sobre as posibilidades de pesca para 2015 no marco da política pesqueira común» (COM [2014] 388 final), http://ec.europa.eu/dgs/maritimeaff….

[3] Regulamento (UE) Nº 1380/2013, Considerando 7.