Ladis una vida solidària, un referent de l’ecologisme social
En Reus
Del 2 de març de 2015 / 18:00
al 2 de març de 2015
Dilluns 2 de març a les 18:00 h. Centre de Lectura de Reus

Ladis una vida solidària, un referent de l'ecologisme social

Intervindran:

• Eloi Nolla organització de l'acte
  • Elisenda Forés ex-comitè Antinuclear de L'Ametlla de Mar
  • Joan Herrera Coordinador Nacional d'ICV
  • Laia Ortiz diputada al Congrés de Diputats
  • Pablo Cotarelo de XSE
  • Enric Tello President d'Ecologistes en Acció de Catalunya

Organitza Secció de Ciències Socials, Polítiques i Econòmiques del Centre de Lectura | Xarxa per la Sobirania Energètica Tarragona i Terres de l'Ebre | Ecologistes en Acció.

Ladis tal com l'anomenàvem els amics naixé en Garcinarro, un poble de la província de Cuenca, fa 56 anys i va morir a Madrid el 3 de desembre de 2014 en ple Congrés Anual d'Ecologistes en Acció, la formació ecologista que ell mateix va ajudar a crear anys enrere.

No es pot entendre l'historia de l'ecologisme social a l'Estat espanyol sense la figura de Ladis la trajectòria del qual va paral·lela als últims trenta anys de lluites ecologistes. Fundador de AEDENAT precursor de la fusió de l'ecologisme social en una sola organització el que després va ser Ecologistes en Acció, representant de l'ecologisme social a la Comisión Nacional de la Energía durant molts anys, element decisiu en la lluita contra la privatització del Canal Isabel II de Madrid on vivia, membre de ATTAC, col·laborant i militant també en l'ecologisme polític a IU, Izquierda Anticapitalista i últimament a Podemos, tot plegat sense deixar de donar les seves classes de Química a l'Institut de Vallecas.

A Catalunya va tenir un paper destacat en la lluita social pel tancament de la Central nuclear Vandellòs I , també va tenir un paper decisiu en algunes localitats com L'Ametlla de Mar que havia encapçalat la lluita contra Vandellòs I en promoure un referèndum en aquesta població sobre d'utilització dels diners que ENRESA donava als municipis del voltant de les C.N pel magatzematge de residus radioactius, referèndum que vam guanyar. Ladis va assistir a infinitat d'actes de les lluites socials i ecologistes a Catalunya, l'últim cop va ser al Centre de Lectura de Reus per intervenir al setembre del 2013 en una contra-cimera que vàrem organitzar com a resposta a la presència de la Sociedad Nuclear Española (SNE) a la ciutat de Reus.

Els seus amics a Catalunya organitzem un acte obert a tothom al Centre de Lectura en el que intervindran entre altres Elisenda Forés de l'antic Comitè Antinuclear de L'Ametlla de Mar, Joan Herrera, Laia Ortiz d'ICV-EUiA, Pablo Cotarelo de la XSE i Enric Tello president d'Ecologistes en Acció de Catalunya, tots ells amics i col·laboradors de Ladis durant molts anys. Durant l'acte a part dels parlaments que seran oberts a tots els seus amics i amigues, es passaran dos vídeos que resumiran breument l'extensa vida d'activista d'aquest personatge insubstituïble de l'ecologisme, a la vegada també es llegirà una carta que la seva companya sentimental durant 30 anys Carmen Araujo, ha fet arribar a tota la gent que assistirem.