El 15 d'octubre s'ha fet pública la Campanya contra els «Malos Humos». Diverses organitzacions (de consumidors, de salut pública, científiques, sindicats, ecologistes, veïnals, altermundistas, de foment de les energies renovables, etc.) exigeixen de forma conjunta que aquesta situació no es torni a repetir, que caigui el pes de la llei sobre els responsables del frau, i que s'investigui a tots els fabricants per si estan utilitzant, com semblen indicar múltiples informes i evidències, altres sistemes per eludir el mesurament de les seves emissions reals dels seus automòbils

Entre les mesures que les organitzacions de la Campanya han decidit dur a terme, destaquen: demanar una reunió conjunta amb els ministres més implicats en el frau (Indústria, Medi ambient, Sanitat); estudiar una denúncia davant la fiscalia i una possible querella contra les empreses que han realitzat aquest frau; una queixa davant la Comissió Europea; diverses accions per incrementar la consciència de la societat davant la gravetat del succeït.

Les organitzacions que s'han incorporat a aquesta campanya, conviden a altres col·lectius i entitats a sumar-se a la mateixa, per tenir més força en la reclamació davant les grans empreses automobilístiques, que de ben segur exerciran tot la seva poder i influència per evitar les sancions i actuacions legals de les quals s'han fet creditores.