Cinc mil persones es manifesten a Barcelona demanant accions contundents contra el canvi climàtic

Barcelona, 29 de novembre de 2015.- Més de cinc mil persones han participat aquest matí a la Marxa Mundial pel Clima que ha recorregut els carrers de Barcelona i que ha estat organitzada pel Moviment per la Justícia Climàtica. La manifestació, que s'ha desenvolupat en tot moment en un to pacifista i lúdic, ha volgut ser la mostra visible de la preocupació de la societat pel canvi climàtic i de la urgència i necessitat que la COP21, que comença demà a París, acabi amb acords i mesures radicals per fer front a aquest greu problema mediambiental.

La Maxa Mundial pel Clima de Barcelona és una de les 2.300 manifestacions que s'han celebrat a tot el món avui, un dia abans que comenci la Cimera de París. La participació ha superat àmpliament l'aconseguida en la convocatòria de l'any passat a la capital catalana, i ha sorprès fins, i tot, els propis organitzadors, que han destacat el caràcter internacional d'aquesta protesta: “Les nostres pases han dit, al mateix temps que les de milers de persones que han surtit al carrer en tot el món, que exigim mesures urgents per lluitar contra el canvi climàtic”, ha destacat Patricia Villalón, de AVAAZ, una de les prop de seixanta organitzacions i entitats que conformen el Moviment per la Justícia Climàtica. La xifra final de totes les persones que s'han sumat a aquesta marxa arreu del món es coneixerà aquesta tarda a la página www.globalclimatemarch.org.

La Marxa ha arrancat de la Plaça de la Catedral i ha acabat al Parc de la Ciutadella, on han pres la paraula el director del Festival Internacional de Cinema del Medi Ambient, Jaume Gil; l'economista i activista de Justícia i Pau Arcadi Oliveres; el científic de l'Institut Català de Ciències del Clima Salvador Pueyo Puntí, i el director de la Fundación Casa del Tíbet, Thubten Wangchen. L'acte ha conclòs amb la lectura del manifest del Moviment per la Justícia Climàtica i l'actuació dels músics Dani Llançà i Patty Lodeiro.

El Moviment per la Justícia Climàtica està format per un grup de persones a títol individual i prop de seixanta entitats socials i ecologistes d'orígens diferents unides per una preocupació comuna: la lluita contra el canvi climàtic. Aquesta xarxa ciutadana, que pretén estendre's arreu de tot el territori català, neix amb l'objectiu de presentar alternatives viables al model socioeconòmic actual i pressionar els governs i representants polítics perquè prenguin mesures radicals i necessàries per fer front aquest greu problema mediambiental.

El Moviment ha anunciat la seva intenció de desenvolupar la seva tasca més enllà d'aquesta manifestació ciutadana i la Cimera de París, ja que entén que l'acord al qual s'arribarà serà probablement insuficient, i el clima del planeta, i amb ell la vida tal com la coneixem, seguirà amenaçat.