Creada una plataforma contra el tractats que maltracten les persones i el planeta

Davant l’enorme amenaça dels tractats de comerç que negocia en secret la Unió Europea, el passat dilluns es va constituir a Alcoi una plataforma comarcal que s’unirà a la campanya contra els anomenats TTIP, CETA i TISA. És una plataforma oberta a totes les persones i entitats ciutadanes que no volem que, amb l’aprovació d’aquests tractats, els interessos de les multinacionals passen per damunt de les persones i del medi ambient. Per això la Colla Ecologista La Carrasca-Ecologistes en Acció, que ja vàrem organitzar un acte informatiu contra el TTIP, participa en aquesta plataforma i us informarà de les seues activitats.

Aparentment ja estan molt tocades les negociacions que amb tant de secretisme s’han dut a terme entre els EEUU i la Unió Europea per a l’aprovació del TTIP (Acord Transatlàntic de Comerç i Inversions). En gran part això ha sigut possible gràcies a l’eixida a la llum del contingut de les negociacions i a l’augment de l’oposició social a les conseqüències d’aquest tractat, especialment forta a Alemanya i França.

No obstant això, les pressions estan dirigint-se cap a la ratificació del CETA i el TISA.

El CETA és un tractat comercial ja negociat entre la Unió Europea i Canadà, però encara no ratificat. És un tractat sobre el qual encara hi ha hagut menys transparència que en el cas del TTIP i que inclou les mateixes concessions als grans capitals: privatització dels serveis públics (inclosa la sanitat i els serveis socials), rebaixa dels nivells de protecció ambiental, pèrdua de drets socials, etc. Es considera un autèntic cavall de Troya per a colar-nos molts aspectes del TTIP; així, si una multinacional dels EEUU tinguera una sucursal o una filial al Canadà, això li permetria presentar demandes inversor-estat contra un país membre de la Unió Europea si considerara que les seues normes podien limitar el seu negoci (per exemple, una norma que prohibisca o limite una substància contaminant per protegir els consumidors).

El pròxim dissabte dia 15 d’octubre ens sumarem a la manifestació que s’ha convocat a Alacant, a les 18 hores, a la plaça del 25 de Maig (darrere del Mercat Central). Per baixar junts i distribuir-nos entre els diferents vehicles particulars, hem quedat a les 16.45 h a la plaça d’Al-Azraq d’Alcoi (és molt important que sigueu puntuals). Us esperem!

Els tractats a què ens oposem pretenen trastocar els estàndards de salut, laborals i ambientals per tal d’afovorir les multinacionals i els seus mercats. No podem quedar-nos al marge!

MÉS INFORMACIÓ:

- WEB DE LA CAMPANYA ESTATAL