[Microfinanciación conseguida] Salvemos a la Diosa Maat

Sumario

Català

Ecologistes en Acció llança una campanya de finançament col·lectiu per reparar el seu veler Diosa Maat

• Des d’avui i durant els propers 40 dies, Ecologistes en Acció posa en marxa una campanya de finançament col·lectiu per reparar el seu icònic veler Diosa Maat. El vaixell, que porta més de 10 anys navegant, requereix reparacions importants i inajornables.
  • Salvem a la Diosa Maat és una campanya que convida a persones, col·lectius i organitzacions sensibilitzades amb l’ecologisme i la protecció dels oceans a participar en el finançament del projecte.

Diosa Maat és el veler d’Ecologistes en Acció. Amb 13 metres d’eslora i capacitat per a vuit tripulants, és, des de fa més d’una dècada, la plataforma marítima des de la qual s’han dut a terme múltiples campanyes de sensibilització i denúncia per protegir les nostres costes, mars i oceans de les nombroses activitats humanes que els alteren, deterioren i usen com a abocadors.

’Taurons, el depredador convertit en presa’, ’Per una costa sana i una pesca amb futur’, ’En acció per la biodiversitat de la Mediterrània’ o ’Blau fosc, gairebé plàstic’ són algunes de les campanyes realitzades fins al moment.

A dia d’avui les escotilles de la Diosa Maat romanen tancades a l’espera que es realitzin tasques de manteniment i s’emprenguin reparacions inajornables perquè la tripulació, formada fonamentalment per persones voluntàries, pugui navegar en condicions de seguretat. Aquestes reparacions també són indispensables perquè el veler pugui navegar en aigües amb condicions marítimes més adverses que les del litoral llevantí a la Mediterrània.

Un cop superada aquesta fase de reparacions, la Diosa Maat té previst solcar de nou el Cantàbric, travessar el mar d’Alborán fins a les costes africanes i tornar a les Illes Canàries, estenent així la seva activitat a altres llocs.

Algunes d’aquestes tasques les duran a terme persones voluntàries, però determinades reparacions només poden realitzar-se de manera professional: reparar el pal i la coberta, pintar el casc, sanejar les connexions d’aigua o segellar les escotilles i els portells.

El cost total de les reparacions s’estima en uns 30.000 euros, dels quals Ecologistes en Acció finançarà un terç amb fons propis. Per finançar els altres 20.000 euros l’organització ha posat en marxa la campanya #SalvemosALaDiosaMaat a la plataforma de crowdfunding Goteo.org.

L’embarcació ha estat plataforma de múltiples campanyes, entre les quals destaca la més recent,’Azul oscuro, casi plástico’,, pel seu èxit a l’hora de divulgar i denunciar l’enorme quantitat de plàstics que trobem al mar, sensibilitzant la població de les localitats per les quals el vaixell recalava i promovent un consum més responsable i d’acord amb els principis de l’economia circular.

Les pròximes campanyes a bord del veler depenen en bona mesura de l’èxit d’aquesta campanya de microfinançament. Amb el lema ’Et embarques amb nosaltres per aconseguir-ho?’, L’organització espera no només recaptar els diners necessaris per tornar a posar en marxa aquesta eina de divulgació sinó també per donar a conèixer l’emblemàtic veler i la seva trajectòria: des del seu origen com vaixell utilitzat per al narcotràfic i confiscat per la Guàrdia Civil fins a l’ús actual que li dóna Ecologistes en Acció.

Visitantes conectados: 397