Sant Celoni: Xerrada Montseny, un aire no tan pur

Sumari

Catalán

Xerrada "Montseny, un aire no tan pur. El problema de l’ozó"
2 setembre, 12 h.
Carrer Alguersuari (Centre Cultural La Clau). Sant Celoni

La xerrada intentarà aclarir per què al Montseny es donen forts episodis de contaminació per ozó troposfèric, com cal actuar i les possibles solucions. L’acte l’organitzem conjuntament la Coordinadora per a la Salvaguarda del Montseny, la Plataforma Qualitat de l’Aire i Ecologistes en Acció amb el suport del Projecte europeu CAPTOR.

Intervindran:

• Xavier Querol, Investigador IDAEA-CSIC
  • María García, Ecologistes en Acció i Plataforma per la Qualitat de l’Aire
  • Carles Lumeras, Coordinadora per a la Salvaguarda del Montseny

CaptorAIR utilitza les dades dels dispositius CAPTOR, que són sensors de baix cost instal·lats a cases de voluntaris i voluntàries. Per tal de garantir la seva comparabilitat amb instruments de referència, els dispositius CAPTOR han estat prèviament calibrats per comparació amb les dades de les xarxes locals de qualitat de l’aire de la instrumentació de referència de la UE.

Les dades que generen els sensors s’han de considerar només informatives i no es poden utilitzar per a finalitats de compliment normatiu. captorAIR mostra l’exposició a la contaminació d’ozó i ofereix la possibilitat de compartir les dades a Twitter i Facebook. CaptorAIR és de programari lliure i completament gratuïta. Entra a captorair.org per accedir a les dades o baixa’t la nostra app des de Google Play. Ajuda’ns a fer difusió enviant a les teves amistats i contactes, moltes gràcies!.

L’ozó troposfèric, també conegut com a ozó "dolent" per contraposició al de l’estratosfera, és un contaminant secundari produït per la reacció entre la llum solar i el diòxid de nitrogen i els hidrocarburs emesos pel trànsit urbà i interurbà, el transport marítim i aeri, així com algunes indústries (incineradores i centrals tèrmiques). En el que portem d’any, 9 estacions oficials - de la xarxa de vigilància de la Generalitat- de 6 zones ja han superat l’objectiu legal. Altres 5 estacions afectant altres 3 zones podrien depassar l’objectiu legal d’aquí a setembre. Tot indica que aquest any se superaran els nivells d’incompliment legal que es van assolir l’any 2016.

Visitants connectats: 341