Ecologistes en Acció de Catalunya defensa el dret a decidir i considera que lavotació de l’1-O té un amplíssim suport de la ciutadania de Catalunya percelebrar-ho, al marge de quin sigui el sentit del seu vot. La decisió del govern central i del Tribunal Constitucional de suspendre el Referèndum torna a evidenciar, tal com ja vam denunciar amb motiu del 9-N, la profunda crisi democràtica de les institucions estatals que apel·la a raons jurídiques per a negar un problema polític i no escoltar la voluntat del poble i les seves institucions, el Parlament i més del 90 % dels municipis del país.

Ecologistes en Acció vol denunciar explícitament l’atac a la legitimitat democràtica de les institucions catalanes amb la judicialització d’un problema merament polític i la persecució que es realitza contra les mateixes amb accions repressives pròpies de règims totalitaris. La intimidació amb l’única raó de la força policial i judicial que es fa a càrrecs públics, funcionaris, ajuntaments etc. i a través d’ells al conjunt de la ciutadania és inadmissible en un estat de Dret i no hi ha precedents d’un fet així en els Països democràtics de la Unió Europea.

La utilització per part del Govern Espanyol del Tribunal Constitucional, que hauria de ser l’àrbitre imparcial entre les administracions, com a instrument polític, deslegitima tota la seva actuació posterior i posa en una greu crisi la credibilitat del sistema jurídic de l’Estat, insistim en el que dèiem amb motiu del 9-N en el sentit que criminalitzar a un poble per voler expressar-se en les urnes, constata la situació de greu fallida democràtica de l’Estat espanyol i significa un atac directe a la llibertat de les persones, la pau i la convivència que exigeix una resposta contundent de la ciutadania.

Ecologistes en Acció, considera una greu irresponsabilitat política l’actual posició del govern espanyol en la seva intenció de no permetre el Referèndum i creu que l’única raó que existiria per no votar l’1 d’octubre, seria un acord entre les parts en conflicte abans d’aquesta data per a la realització d’un referèndum acordat.

Ecologistas en Acción de Cataluña muestra su acuerdo con la celebración del referéndum del 1-O y llama a la participación

Ecologistas en Acción de Cataluña defiende el derecho a decidir y considera que la votación del 1-O tiene un amplísimo apoyo de la ciudadanía de Cataluña para celebrarlo, al margen de cuál sea el sentido de su voto. La decisión del gobierno central y del Tribunal Constitucional de suspender el Referéndum vuelve a evidenciar, tal como ya denunciamos con motivo del 9-N, la profunda crisis democrática de las instituciones estatales que apela a razones jurídicas para negar un problema político y no escuchar la voluntad del pueblo y sus instituciones, el Parlamento y más del 90 % de los municipios del país.

Ecologistas en Acción quiere denunciar explícitamente el ataque a la legitimidad democrática de las instituciones catalanas con la judicialización de un problema meramente político y la persecución que se realiza contra las mismas con acciones represivas propias de regímenes totalitarios. La intimidación con la única razón de la fuerza policial y judicial que se hace a cargos públicos, funcionarios, ayuntamientos etc. y a través de ellos al conjunto de la ciudadanía es inadmisible en un estado de Derecho y no existen precedentes de un hecho así en los Países democráticos de la unión Europea.

La utilización por parte del Gobierno Español del Tribunal Constitucional, que tendría que ser el árbitro imparcial entre las Administraciones, como instrumento político, deslegitima toda su actuación posterior y pone en una grave crisis la credibilidad del sistema jurídico del Estado, insistimos en lo que decíamos con motivo del 9-N en el sentido de que criminalizar a un pueblo por querer expresarse en las urnas, constata la situación de grave quiebra democrática del Estado español y significa un ataque directo a la libertad de las personas, la paz y la convivencia, que exige una respuesta contundente de la ciudadanía.

Ecologistas en Acción, considera una grave irresponsabilidad política la actual posición del gobierno español en su intención de no permitir el Referéndum y entiende que la única razón que existiría para no votar el 1 de Octubre, sería un acuerdo entre las partes en conflicto antes de esta fecha para la realización de un referéndum acordado.