​Lamenten​ ​que​ ​s’impedeixi​ ​la​ ​lluita​ ​contra​ ​el canvi​ ​climàtic​ ​a​ ​Catalunya

El Moviment per la Justícia Climàtica, del que formem part com Ecologistes en Acció, lamenta​ ​la​ ​suspensió​ ​de​ ​la​ ​Llei​ ​Catalana​ ​de Canvi​ ​Climàtic​ per par del Tribunal Constitucional. La llei, tot i que dista de ser perfecta, és un gran avanç per a la lluita contra l’escalfament global a Catalunya, i va incorporar algunes de les demandes del Moviment, així com d’altres entitats de l’ecologisme social.

És de gran​ ​importància​ ​no​ ​retardar​ ​la​ ​lluita​ ​contra​ ​el​ ​canvi​ ​climàtic​ ​a​ ​cap​ ​nivell​.
És la crisis més gran que pateix la humanitat, amb conseqüències que ja veiem en el nostre dia a dia, com l’enorme sequera que patim actualment. És per això que el Moviment no comparteix la suspensió per part del Constitucional, ni cap altre atac a l’acció contra el canvi climàtic.

La Llei Catalana de Canvi Climàtic conté objectius de reducció de gasos d’efecte hivernacle més ambiciosos que aquells marcats per la Unió Europea. També planifica el tancament de les nuclears, i prohibeix la fracturació hidràulica (fracking). A més, inclou una planificació basada en topalls quinquennals i sectorials de els emissions de gasos d’efecte hivernacle, i diversos impostos. Tot i que el Moviment creu que ha faltat un debat profund sobre el sistema socioeconòmic,​ ​la​ ​Llei​ ​avança la​ ​lluita​ ​contra​ ​el​ ​canvi​ ​climàtic​ ​en​ ​bona​ ​direcció​.

És per això que el Moviment per la Justícia Climàtica treballarà​ ​per​ ​difondre​ ​el contingut​ ​de​ ​la​ ​Llei​ ​Catalana​ ​de​ ​Canvi​ ​Climàtic, de manera crítica, per què la ciutadania se la faci seva i augmentem la consciència sobre la necessitat d’actuar.

El Moviment per la Justícia Climàtica és un conglomerat de persones a títol individual, entitats socials i ecologistes que ens trobem en una preocupació comuna: la lluita contra el canvi climàtic.

Visitants connectats: 167