Ecoloxistes n’Aición d’Asturies pide al Presidente del Consejo de Gobierno del Principado de Asturies Javier Fernández Fernández, el cese inmediato de la directora general de Minería y Energía del Principado de Asturias, Belarmina Díaz Aguado.

Según Ecoloxistes n’Aición d’Asturies la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones recoge claramente, en su artículo 37- b, que son causas de reintegro el incumplimiento total o parcial del objetivo, de la actividad, del proyecto o la no adopción del comportamiento que fundamentan la concesión de la subvención. Es decir, que todas aquellas explotaciones que se han acogido a planes de cierre, deberían de devolver las ayudas que hubieran cobrado si no llevan a cabo dicho cierre. Otra cuestión diferente sería si las ayudas hubiesen sido para lograr la mejora de su competitividad, pero ese no ha sido el caso.

Ante esta situación, desde Ecoloxistes n’Aición d’Asturies entendemos que las declaraciones de la directora general de Minería y Energía del Principado de Asturias, indicando que con un mero cambio de titularidad se podría permitir la continuidad de las explotaciones es totalmente inadecuada y claramente inoportuna que trata de dejar resquicios a una actividad agotada y que podría llevar a las empresas afectadas a cometer un “fraude de subvenciones” lo que, más allá de las cuestiones jurídicas sobre quienes habrían de devolver las ayudas; o la no necesidad de hacerlo al haberse llevado a cabo el cierre; es de una enorme irresponsabilidad política por parte de quien tiene la obligación de controlar el buen uso de unos fondos públicos que toda la ciudadanía española ha pagado con sus impuestos, para favorecer el cierre ordenado; incluyendo la protección de los trabajadores por medio de prejubilaciones; de la minería de carbón no competitiva.

Piden el cese de la directora xeneral de Minería y Enerxía del Principáu d’Asturies

Ecoloxistes n’Aición d’Asturies pide al Presidente del Conseyu de Gobiernu del Principáu de Asturies Javier Fernández Fernández, el cese inmediatu de la directora xeneral de Minería y Enerxía del Principáu d’Asturies, Belarmina Díaz Aguáu.

Según Ecoloxistes n’Aición d’Asturies la Llei 38/2003, de 17 de payares, Xeneral de Subvenciones recueye claramente, nel so artículu 37- b, que son causes de reintegro l’incumplimientu total o parcial del oxetivu, de l’actividá, del proyectu o la non adopción del comportamientu qu’enconten la concesión de la subvención. Esto ye, que toes aquelles esplotaciones que s’acoyeron a planes de pieslle, deberíen de devolver les ayudes que cobraren si nun lleven a cabu dichu pieslle. Otra cuestión distinta sería si les ayudes fueren para llograr la meyora de la so competitividá, pero ese nun foi’l casu.

Énte esta situación, dende Ecoloxistes n’Aición d’Asturies entendemos que les declaraciones de la directora xeneral de Minería y Enerxía del Principáu d’Asturies, indicando que con un meru cambéu de titularidá podría dexase la continuidá de les esplotaciones ye totalmente desaparente y claramente inoportuna que trata de dexar brigueres a una actividá escosa y que podría llevar a les empreses afectaes a cometer un «fraude de subvenciones” lo que, más allá de les cuestiones xurídiques sobro quien habríen de devolver les ayudes; o la non necesidá de faelo al habese lleváu a cabu’l pieslle; ye d’una enorme irresponsabilidá política per parte de quien tien la obligación de controlar el bon usu d’unos fondos públicos que tola ciudadanía española pagó colos sos impuestos, pa favorecer el pieslle ordenáu; incluyendo la protección de el trabayadores per mediu de prexubilaciones; de la minería de carbón non competitivo.