Perquè convivim cada dia amb un risc creixent

Sumari

Valencià

Les entitats, col·lectius socials i sindicats valencians, que conformem la plataforma Tanquem Cofrents reunides ahir onze de gener volem manifestar:

1. Nostra oposició completa davant la petició d’Iberdrola al Ministeri d’Indústria d’autorització per a la construcció d’un Magatzem Temporal Individualitzat a Cofrents per a l’acumulació d’encara més combustible nuclear de la central que el mantingut en la piscina de la instal·lació. És evident que aquesta construcció del ATI conduiria a un increment de risc de contaminació nuclear per a totes les comarques properes a la central d’augmentar la quantitat de combustible nuclear emmagatzemat en les instal·lacions de Cofrents, risc que a més es multiplica en l’actualitat quan és conegut que el Canvi Climàtic provocarà majors lluvías torrencials al País Valencià i majors riscos d’inundació com els coneguts aquests mesos que poden produir-se també en les instal·lacions de la C.N. de Cofrents.
  2. Denunciem que el projecte de construcció d’un ATI és el primer pas del que realment constitueix el pla d’Iberdrola: l’ampliació del funcionament de la Central més enllà de la vida útil per la qual va ser dissenyada i de nou del terme que actualment té autorització d’activitat, en aquest cas 2021 (prolongat ja per 10 anys al 2011). La prolongació del funcionament d’una central ja envellida augmenta sens dubte el risc d’accidents, i addicionalment significa una molt major contaminació de les instal·lacions originals, la qual cosa converteix a Cofrents en un perill major.
  3. Per tot això hem acordat renovar la nostra coordinació i el treball conjunt a través de la Plataforma Tanquem Cofrents, i emprendre immediatament una campanya d’informació i alerta a la ciutadania valenciana dels majors riscos als quals Iberdrola vol sotmetre a la població i a la naturalesa del País Valencià i en definitiva a la vida en tot el país. Així mateix hem acordat convidar a col·laborar amb nosaltres altres col·lectius socials i ciutadans interessats en la defensa de la salut, la qualitat de vida i la naturalesa del nostre país.

Signen: Salvemos Mijares, Marfull- Acció Ecologista Agró, Plataforma Per Un Nou Model Energétic, Ecologistes en Acció, Xuquer Viu, Espai Alternatiu, Intersindical Valenciana i CGT reunits en la Plataforma Tanquem Cofrents

Visitants connectats: 204